Gå til innhold

hva er din mening om hasj?

Espen F

Anbefalte innlegg

At du har sett effekten av hasj er ikke noe særlig slående argument. Hør heller på dem som har erfaring og vet hva de snakker om.
Du har helt rett, jeg har ikke prøvd, ei heller kommer jeg til å prøve så kanskje det ikke gjør meg kvalifisert til å argumentere imot. Eller er det et godt argument (gidder ikke å rippe opp i gammle sår), men en ting kan jeg si: Ved rett tillfelle kan alle og en bli narkoman (intet unntak), og veien kan bli kortere ved bruk av hasj.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På mange synes det fort at de er påvirka, men det kan jo slå feil også. Øya dine kan se rimelig gærne ut om du har kraftig feber også. Uansett bør man ikke kjøre bil i en slik tilstand enten du er fjern eller har feber.

Urin eller blodprøver avslører det meste, faktisk kan en ryggmargsprøve avsløre thc så langt som tre mnd tilbake eller mer.

Om dagen har jeg influensa, og drit svære lymfekjertler på halsen. Vondt. Ser da på thc som en bedre løsning enn paracet. Er faktisk imot sånne piller. Tar det bare hvis feberen er så høy at jeg holder på å gå i koma.

Det er tross alt en grunn til at kroppen varmes opp, kroppen prøver å kvitte seg med uhumskhetene, og da er ikke nødvendigvis en febernedsettende pille noe som gir raskere bedring.

For min egen del kunne jeg godt ha tenkt meg at det ble avkriminalisert, men jeg vet ikke om totalen ville vært en positiv eller negativ innvirkning på samfunnet, så derfor holder jeg kjeft om det.

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål her til de som har peiling. Finner det i dag gode og enkel metoder for og fastslå om en person er påvirket av hasj? Jeg tenkte da på noe ala blåsetesten politiet kan bruke under en promillekontroll.
Blod prøve. Ellers kan jo du se på øyene til personen om han/hun har røykt hasj. Btw alkohol er mye verre en hasj er! Man ser på folk som har gått beserk og voldelig når de har blitt drittings mens de som røyker hasj aldri blir sånn. De blir avslappet og får gjerne latterkick av rusen.
Lenke til kommentar
Blod prøve. Ellers kan jo du se på øyene til personen om han/hun har røykt hasj. Btw alkohol er mye verre en hasj er! Man ser på folk som har gått beserk og voldelig når de har blitt drittings mens de som røyker hasj aldri blir sånn. De blir avslappet og får gjerne latterkick av rusen.

Ok. Men hvis ymse uskolerte politifolk i dunkel belysning skal avgjøre, og bestemme seg for om blodprøve er nødvendig, så tror jeg det ofte kan bli mange uheldige situasjoner. For å ikke snakke om kostandene ved blodprøver. Med tanke på at øyner kan se så "forskjellige" ut grunnet sykdommer, og andre lovlige medisiner, så blir det en vanskelig oppgave. Og hadde noen stoppet meg mandags morgen kl 07.00 så hadde jeg vel blitt hanket inn for mistanke om misbruk av de fleste plantevekster i inn og utland :lol: Man hører riktignok at politiet har egne narkotester, men de er både dyre og skjeldne. Men å blåse i et rør kan alle akseptere og forvente selv langt ute i gokk.

Når hasj påvirker, må det vel være en økt risiko i trafikken?

Det er naturligvis _masse_ andre farlige faktorer i trafikken som både er mye farligere og mindre farlige. Men jeg vet ikke om det er et skritt i riktig retning og tillate ennå et rusmiddel med en tvilsom effekt, når man ikke har ressurser og muligheter til gode nok kontroller. :shrug:

Lenke til kommentar

For legalisering. Har ikke prøvd selv (annet enn passivt), men skjeve folk er mye bedre enn fulle. Fulle folk blir ofte voldelige og tenker ikke over hva de gjør. Skjeve folk blir rolige og avslappet. Selv om de ofte blir "helt vekke", så er det bedre enn fulle folk som velter alt innenfor to meter radius.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig for legalisering av hasj, salg fjerning av øl-loven som sier at man ikke kan selge øl etter klokken ditt og datt, og et klart nei til forslaget om lov som gjør det forbudt å selge røyk seint om kvelden og om natten.

Selv røyker jeg ikke (verken det ene eller det andre) og drikker meget sjelden.

Men vi kan jo ikke gjøre alt ulovlig her i landet.

Lenke til kommentar
Det er naturligvis _masse_ andre farlige faktorer i trafikken som både er mye farligere og mindre farlige. Men jeg vet ikke om det er et skritt i riktig retning og tillate ennå et rusmiddel med en tvilsom effekt, når man ikke har ressurser og muligheter til gode nok kontroller. :shrug:

Jeg kjenner et hav av personer som kjører mens de er skeve og ikke én eneste av dem har vært i bilulykke så lenge jeg har kjent dem (8 år per dags dato). Det er faktisk forskere og røykere som mener at reaksjon- og responstid blir skjerpet mens man er påvirket av hasj. Jeg syns det blir for drøyt at det skulle være lovlig å kjøre mens man er rusa, men til syvende sist er det egentlig sjåføren det står på. Man kan egentlig heller ikke sammenligne en som kjører under påvirkning av alkohol med en som har røykt. En som har drukket er vanligvis uforsiktig og likegyldig mens en som har røykt er forsiktig og varsom.

Nå vet jeg at jeg kommenterte denne bussjåføren i en tidligere post, og som jeg sa er jeg ikke for at det skal være lov å kjøre i ruset tilstand.

For dem som har røykt: Noen gang opplev å miste noe ut av hendene mens du er skev? Bongen, PS-kontrolleren, whatever og sett din egen responstid? Ubevisst har du den i hendene igjen i et brøkdel av et sekund.

Lenke til kommentar
For legalisering. Har ikke prøvd selv (annet enn passivt), men skjeve folk er mye bedre enn fulle. Fulle folk blir ofte voldelige og tenker ikke over hva de gjør. Skjeve folk blir rolige og avslappet. Selv om de ofte blir "helt vekke", så er det bedre enn fulle folk som velter alt innenfor to meter radius.

stemmer for min del iallefall.. har testa hasj og marihuana noen ganger, blei slapp og god... alt virka som det var en slags slooow-motion liksom, løp opp ei trapp og, hey hvor i helvete er føttene mine... åsaa der er de.. jeg flyr ikke likevel liksom.. så sitter man å gliser og ler høyt av dårlige vitser og har det skøy med kompiser ... noen år siden jeg testa sist, men jeg vil påstå det var bedre enn alkohol! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...