Gå til innhold

HIS 3850 IceQ3 turbo

Jopri

Anbefalte innlegg

Ok, hei.

Jeg har nå kjøpt dette : http://www.hisdigital.com/html/product_ov.php?id=373

og jeg har alltid problemer med å bytte skjermkort, selv dette. Denne gangen er det strømmen som er ett problem. Skjermkortet har en 8 pins kontakt. I PSU'en min har jeg en 8 pins kontakt, som går videre i en 4 pins. Denne på 4 pin MÅ være i hovedkortet mitt. Så jeg trodde da at denne på 8 pin skulle inn i skjermkortet, men da passer ikke kontakten helt.

Det er helt firkanta og av runda koblinger, og disse matcher ikke, men jeg får alikevel ikke kontakten helt inn. Uansett, når denne kontakten er inni skjermkortet når ikke 4pin'en bort til der den skal stå i skjermkortet. Så det er bare å drite i, så tar jeg en 6pins kontakt ifra PSU'en og plugger inn i 8'pionnen i skjermkortet, og det funker magisk nok. " pins står faktisk fri.

Jeg får startet den og alt, og skjermen starter i en lav oppløsning pga null driver. JEg setter inn driver CD-en min plutselig funker ikke cd'rommen. Jeg går på maskinvarebehandling og det står "enheten kan ikke starte". Den andre dvdleseren min sier at CD-en er tom.(den er ikke tom, testet på en annen pc). Så hva faen skal jeg gjøre, jeg skjønner ikke en dritt. Jeg fikk tak i driveren på CD-en til slutt ved å dele cd'rommen på en annen maskin over nettverk og kjøre derfra. Men med denne kjenner jeg ingen forandring fra mitt forrige grafikkort (Ati 9800 pro 128mb), på spill var det like ille, hvis ikke værre.

PSU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324818

Så hva skal jeg gjøre? Det har ikke vært EN ting jeg har kunnet innstalere i pcn min uten at jeg har hatt problemer med det. Hersens drittpc.

Takk for alle svar, jeg skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje like greit at du ikke fikk den 8-pin kabelen til å passe da den IKKE skal til skjermkortet, men til hovedkortet.

Om du sjekker esken til skjermkortet finner du kanskje en overgang fra molex til 8-pin PCI-E

Så gammel maskin kan det være en rekke feil, men du har i alle fall en kraftig strømforsyning og skjermkort.

Vile startet med å kjøre en runde memtest. Om den ikke funner feil ville jeg lagt inn operativsystemet på nytt, med nye drivere osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...