Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er interessert i en jente, men...

Gjest Should i go for it?

Anbefalte innlegg

Gjest Should i go for it?

Hei, er en gutt på 18 år som er litt overvektig, men jobber allerede med saken (trener 3 ganger i uken på treningssenter). Det har seg slik at jeg er veldig interessert (forelsket om du vil; får henne ikke ut av hodet mitt) i en jente. Jeg pleier som regel å støte på henne tilfeldig, men kjenner henne litt. Pleier vanligvis å være sjenert, men når det kommer til henne så føler jeg at det er veldig lett å snakke. Hun virker også litt sjenert, men når jeg snakker med henne så smiler hun og kanskje ler litt. På en annen side så er hun så utrolig vakker at jeg nesten er redd for at hun er "out of my league", men er først og fremst er det at hun er på måte en litt "mystisk" person som gjør meg så nysjerrig.

Jeg føler at jeg er i stand til å vise at jeg er interessert i henne, men samtidig så lurer jeg på om jeg burde vente til jeg har fått trent mer, er på en måte redd for å spolere sjangsen. Har aldri hatt kjæreste før, men har over lengre tid følt at jeg mangler noen å dele mine innerste tanker med.

Får prøve å summere dette i et(ble tre spørmål, jaja.. :p) spørmål.

Hva synes dere jenter om en gutt er litt overvektig viser interesse (ikke agressivt, men kanskje gjennom litt lettere flørting osv) til dere?

Er det mer ubehagelig hvis en gutt som kanskje er mindre fysiskt aktraktiv enn snittet viser slik interesse for deg?

og should I go for it?

Setter veldig stor pris om noen jenter også kunne skrive hva de mener om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

go for it!

smaken er som baken. og slik jeg forstår det har dere en god tone. hvorfor i all verden skulle hun ikke lige deg fordi du kanskje er litt rundere enn andre? utseende er ikke alt vet du.

du taper ikke noe på å satse. er bare tilbake til samme utgangspunkt som du har nå.

hvis du virkelig liker jenta, noe som du tydligvis gjør, så bør du hvertfall ikke la sjansen gå ifra deg.

du vil bare sitte igjen med "hva hvis". å det er hvertfall ikke gøy kan jeg love deg....

Lenke til kommentar

Du burde vise din interesse for henne via flørting helt klart. Jeg tror det er snakk om tidsspørsmål når du skal vise din virkelige forelskelse for henne.

Begynn med å invitere henne til lunsj? Ikke vær sjenert for da begynner hun å tvile.

Hvis du føler at dere har noe til felles, så begynn med å date henne skikkelig?

Hvis du igjen føler at det oppstår en slags forelskelses-tråd mellom dere, spør du henne om du hun vil være din kjæreste.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hey, takk for støtten og rådene.

Sirkelens ende, fine forslag du hadde, men har en egen plan på ferde. Vil ikke avsløre detaljer siden Norge er et så litet sted :p.

Gorbag, du har rett i at man går tilbake i samme utgangspunkt, men å bli avvist er jo ganske kjipt og enda kjipere hvis hun blir helt fra seg (er bare noe jeg alltid er redd for, skjer sikkert ikke i virkeligheten). Jeg skal alikevel prøve.

Lenke til kommentar
Hey, takk for støtten og rådene.

Sirkelens ende, fine forslag du hadde, men har en egen plan på ferde. Vil ikke avsløre detaljer siden Norge er et så litet sted :p.

Gorbag, du har rett i at man går tilbake i samme utgangspunkt, men å bli avvist er jo ganske kjipt og enda kjipere hvis hun blir helt fra seg (er bare noe jeg alltid er redd for, skjer sikkert ikke i virkeligheten). Jeg skal alikevel prøve.

du har rett i at der er kjipt å bli avvist. men det er kjipere å gå å tenke hva hvis...

håper det går rette veien for deg :)

Lenke til kommentar

Selv om du sliter med vekten kan du ha greie odds. Hvis du lar vektproblemene plage deg, reduserer du disse oddsene fordi dette vil gjøre deg mer sjenert og usikker. Prøv å forestille deg selv som veltrent og atletisk og tenk at du har like gode sjanser til å score på tross av at du ikke ser slik ut likevel. Dette kan forøvrig godt være sant. Bare overbevis deg selv om at du ikke er stygg.

Men for all del, fortsett med treningen. Om du ser resultater vil dette også vise seg på selvtilliten din ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_^^_*
Selv om du sliter med vekten kan du ha greie odds. Hvis du lar vektproblemene plage deg, reduserer du disse oddsene fordi dette vil gjøre deg mer sjenert og usikker. Prøv å forestille deg selv som veltrent og atletisk og tenk at du har like gode sjanser til å score på tross av at du ikke ser slik ut likevel. Dette kan forøvrig godt være sant. Bare overbevis deg selv om at du ikke er stygg.

Men for all del, fortsett med treningen. Om du ser resultater vil dette også vise seg på selvtilliten din ;)

'Bare overbevis deg selv om at du ikke er stygg.' var vel å dra litt hardt i. Kjenner mange som har dame selv om de er litt - rundere - en andre. Det har da gått fint for dem. Motsatt med meg, heahea xD

Lenke til kommentar

Jeg mener selvsagt ikke at han nødvendigvis er stygg. Hva man liker er jo uansett smak og behag. Men hvis han alltid går og bekymrer seg for at han har et par kilo for mye eller noen udelikate ansiktstrekk, så blir dette et større hinder for ham enn det ville vært hvis han driter totalt i det. Slike ting skaper dårlig selvtillit, men hvis du først biter deg merke i slikt så er det kanskje ikke så lett å bare overse det heller. Prøv da å finne positive sider ved deg selv (utseendemessig og personlighet) og fokuser på disse isteden. Skriv gjerne en liste for deg selv slik at du forstår at det faktisk er mange sider ved deg som vil gjøre deg attraktiv i kvinneøyne.

Hvis du har gode venner kan du prøve å få dem til å notere et par ord også, slik at du forstår litt bedre hvordan du blir sett på av dem rundt deg. Mulig det kan bli en "merkelig" situasjon utav akkurat dette, men du kan vel bare fortelle dem hvordan det henger sammen. Gode venner bør forstå. :)

Problemet er i bunn og grunn ikke at du er overvektig, men at du er redd for å bli avvist fordi du selv ikke synes du er attraktiv nok (som er mer eller mindre synonymt med manglende selvtillit).

Unnskyld at jeg leker psykolog, noe jeg ikke er kvalifisert til, men dette er nå mitt syn på saken.

edit: og forresten så ville jeg ikke ha risikert å havne i denne mye omtalte "vennesonen". Fres på nå som du har best mulighet. Det er uansett flere fisk i havet.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...