Gå til innhold

6 eller 9 cellers litiumionbatteri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bør jeg betale 1000 kr ekstra på hver for å få dem med 9 cellers batteri i stedet for 6 cellers? Eller er det unødvendig?

Det kommer jo helt an på bruksmønsteret ditt! Skal du til enhver tid befinne deg i nærheten av et strømuttak, trenger du jo ikke et bedre batteri. Skal du imidlertid benytte PCen(e) på steder uten strømmulighet, foretrekker i hvert fall jeg batterier som varer så lenge som mulig...

Lenke til kommentar

Med skjerm på full styrke og resten på strømsparer så vil 6-celler gi deg to timer med wifi og konstant bruk. 9 vil gi tre.

Tar du små pauser underveis (et noe mer normalt bruksmønster), så vil dette gi stor innvirken på driftstid. Jeg bruker syvcellers batteri til vanlig, og jeg har ca. to og en halv times driftsstid på en laptop med 2.4GHz Core 2 Duo, Intel Centrino PRO, 7200RPM disk og 3GB minne.

-KJ

Lenke til kommentar
Hvor har du det der fra jevel?

På min Inspiron 6400 så gir et 6 cellers batteri meg ca. 3 timer mens ett 9 celler gir meg omtrent dobbelt så mye.

Jeg har det fra daglig bruk.

På min maskin har jeg slått av strømsparer på baklyset i skjermen og i tillegg er jeg konstant koblet opp mot exchange og et par filtjenere. Dette medfører at trådløst nett går mer eller mindre hele tiden.

Begge disse faktorene ble nevnt i mitt første innlegg.

Med et litt annet bruksmønster vil man nok kunne få batteriet til å vare lenger, men jeg ser ikke helt poenget, da tre timer er mer enn nok for meg. :)

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...