Gå til innhold

Playstation Qore, demoer og videospesialer for 15 kr i måneden

Anbefalte innlegg

Slapp av Nimrad, ta deg en pils. Ingen vits i å hisse seg slik opp. Om ikke av noen andre, er du sikkert elsket av $pillindustrien.

:p

Håper da noen andre enn spillindustrien elsker meg også. Tingen er at folk her misforstår litt tror jeg og kritiserer sony til tusen for de prakker på de å betale for en tjeneste som burde vært gratis.

Eksklusive ting er dette snakk om. Typisk intervjuer, E3-feeds(?), ekstra eksklusivt materiale til spill (som Qore sannsynligvis betaler for) osv. Jeg tviler meeeegeeet sterkt på at det vil gå ut over PS Store, heller være noe på siden av og som ikke koster mer enn at du dropper å bruke mascara den uka du allikevel sitter inne og spiller MGS4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Droppe å bruke maskara? Er du gæren mann? Er den noe jeg må fire på blir det intimvasken.

-

Betal dere, hvis det kan bidra til at jeg får spille spill av høyere kvalitet, og til en lavere pris er det topp. I så tilfelle skal jeg ikke klage. Mine hardt opptjente smackaroonies får de imidlertid ikke så lett ...

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Nei, ser ikke på dette som noe negativt.

Men en ting skal vi være ops på. Dette gjelder bare USA. Så dette skal ikke få NOEN innvirkning på eurostore.

Og for de som sammenligner dette med LIVE, Gold og silver abbonnement så ser jeg ikke helt likheten. Det store forskjellen mellom silver og gold er vel muligheten for å spille online. Og dette er og blir gratis!

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å betale for en demo? Det er tross alt utviklerne som vil at du skal prøve spillet og bli fristet til å kjøpe det.

En demo i seg selv er en demonstrasjon av et spill, det er ikke et spill i seg selv.

Jeg betaler ikke for de små smakebitene av Grandiosa på supermarkedet, de er gratis. Og hvis vi skal dømme prisen på det "redaksjonelle" stoffet Sony produserer, altså 15 kroner for en tv-sending blir det altfor mye.

Det koster trossalt 10 kroner for en hel VG avis og den inneholder vesentlig viktigere informasjon med bedre journalistikk enn Sony noen gang kommer til å utøve.

Lenke til kommentar
Det koster trossalt 10 kroner for en hel VG avis og den inneholder vesentlig viktigere informasjon med bedre journalistikk enn Sony noen gang kommer til å utøve.

Haha særlig. Er ikke mye viktig og riktig informasjon man får gjennom VG. Da foretreker jeg å betale 5 kr mer for å kjøpe Qore, som tross alt er mer underholdende.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å betale for en demo? Det er tross alt utviklerne som vil at du skal prøve spillet og bli fristet til å kjøpe det.

En demo i seg selv er en demonstrasjon av et spill, det er ikke et spill i seg selv.

Jeg betaler ikke for de små smakebitene av Grandiosa på supermarkedet, de er gratis. Og hvis vi skal dømme prisen på det "redaksjonelle" stoffet Sony produserer, altså 15 kroner for en tv-sending blir det altfor mye.

Jeg betaler gjerne for å få dette ekstra. Poenget med å betale for demoer er vel at dette nok kan føre til at vi får flere demoer, siden sony nå kanskje man spytte inn noen penger for å få de eksklusive demoene til Qore. Gleder meg! Jeg holder meg laaaaangt unna VG hvertfall!

Lenke til kommentar

Haha særlig. Er ikke mye viktig og riktig informasjon man får gjennom VG. Da foretreker jeg å betale 5 kr mer for å kjøpe Qore, som tross alt er mer underholdende.

Ånei, jeg trodde det jeg. Jeg sikkert én av de 2 millioner leserne som leser løgner hver dag, som på forunderlig vis slipper unna PFU-anmeldelser.

Lenke til kommentar

"What You'll Get With Qore:

Behind the scenes access to both SCEA worldwide studios and third party developers

developer interviews

in depth game previews and behind the scene looks at the hottest playstation games

special access to game demos, betas, addons and other downloadable and game related content

available as either singel episode purchase 2.99$ or an annual subscription 24.99$ 13 episodes

for a limited time annual subscribers can download the game calling all cars from the playstation store for free"

Sorry for engelsk fikk dette i mail ><

Lenke til kommentar

Jeg lastet nettopp ned quore, ganske greit, masse exlusive stuff. Socom confrontation beta ligger der, men er ikke klar for download enda, men ser ut som at vi kan laste det ned selv om vi har EU ps3, men er på us account, tiden vil vise, mener at betaen kommer idag.

Endret av vegavnil
Lenke til kommentar

Lastet ned Qore bare for å teste. Var ok de videoene som var der, men det var ikke så alt for mange av dem. Ingen av spillene som skulle følge med gikk an å laste ned, så fikk ikke testen noen av dem. Det som var skikkelig nedtur var å måtte se på reklamesnutter når man tross alt har betalt for saken. Jeg er ikke interessert i å se 1 minutts reklame for burger king på noe jeg har betalt for!

Lenke til kommentar

Synes designen til Qore var meget bra. Så akkurat et videointervju om det nye socom spillet, samt 2 videoer om Star Wars Force Unleashed. Et intervju og en bossbattle. SWFU ser meget bra ut og Socom ser meget lovende ut. Man må også huske på at dette er første nr, og at innholdet nok vil ta seg opp over tid. Men det å få ett gratis spill pluss adgang til beta gjør meg ingen ting ;) Tror nok jeg kommer til å abbonnere på dette ja.

PS. 1 minutt med burgerking reklame? Så bare en og den var 8-10 sekunder lang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Kjøpte den av ren nyskjerrighet, og har ikke endret standpunkt. Grei underholdning, men ikke noe som er verdt å sløse pengene sine på da man finner så og si det samme på nettet om man vet hvor man skal se/lete, i tillegg var ikke intervjuene noe særlig dyptgående, mer som en presentasjon for casual gamer som ikke følger med på spillbransjen slik vi gjør. Var også irriterende med all reklamen som var puttet inn der, liker ikke å bli tvunget til å se gjennom slikt og miste dyrbar tid, spesielt når jeg faktisk har betalt for innholdet. Noen av dem var hedligvis frivillig, men ikke alle slik som foreksempel nevnte bruger king-reklame.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Stort sett alle spillblader offline og online er da proppfulle av reklame.. og man betaler også får de fleste av disse.

Men ser kritikken.. men man får også value for pengene når man får fulle spill, game addons og andre ting som vanligvis koster penger, gratis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Med Spillblader kan jeg fort bare vende til neste side. På nett betaler jeg jo ikke noe, og har ingen problemer med reklame da. Blir det for mye, besøker jeg trolig ikke den siden flere ganger. Velger jeg å skaffe et abonnemnet på en spillside, som for eksempel IGN Insider, slipper jeg all reklame på IGN sine sider. Det er en av fordlene med å betale, og jeg hadde ikke forventet mindre. I tillegg til det får jeg tilgang til eksklusivt innhold.

Qore derimot tvinger meg til å se reklame til tross for at jeg er betalende kunde. Jeg kan likevel godta litt reklame, men totalt ble det for mye her. Hadde Qore vært gratis derimot, hadde jeg ikke kommentert denne saken i det hele tatt.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Trodde Socom betaen i prinsippet skulle bli åpen, i såfall har de allerede tatt et steg i feil retning ved å kun inkludere den i q(wh?)ore?

Mulig jeg tar feil.. jeg er åpen for qore, men skeptisk/redd for at sony går ms sin vei. Som vil si mindre demoer på psn, senere demoer på psn, også sakte men sikkert videre til at de tar betalt for themes, gamerpics. Håper ikke det skjer, men hvis det gjør det, så går vi en trist fremtid i møte hvor firmaer snart vil ha betalt for alt de på noen måte kan få inn noen øre på.

Jeg synes både sony, med innføring av det nye trophy systemet og MS med archivements kunne bygget et system hvor disse låser opp wallpapers, themes og gamerpics.. dette vil gjøre archivements litt mer meningsfylte og desto mer spennende å klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...