Gå til innhold

Playstation Qore, demoer og videospesialer for 15 kr i måneden

Anbefalte innlegg

Sony bloggen offentliggjorde idag Playstation Qore. En kvalitetspakke med diverse gøyale ting til minst 15 kroner i måneden.

Den vil inkludere bak-kulissene og intervjuer med spillutviklere bak de mest spennende spillene. Første episode kommer på torsdag.

Som eier av PS3 er jeg litt skuffet over at dette koster penger. Demoer burde ikke koste penger, og denne typen videoer med intervjuer har da vært gratis på Gametrailers og lignende sider LENGE.

Jeg var personlig en av dem som ble glad når SOny først kunngjorde at onlinetjeneste var gratis. Virker som Sony har skjønt at hvis de skal tilby kvalitetsinnhold i Playstation Store må de ta penger for det. Les mer her

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilig..

Skjønner ikke helt kritikken din.. Har tidligere abbonnert på tjenester som gamespy og Ign. Og dette blir ca samme greia.. Tror nok jeg skal vurdere dette litt nærmere. blir 125 kr for ett år... noe billigere enn ign i værtfall, om jeg husker rett. Spørsmålet er hvor bra dette er da..

Lenke til kommentar
Joda, greit det er snakk om lite penger, men når ikke engang MS tar penger for marketplace innhold som dette. Syns jeg det blir dumt at Sony skal gjøre dette.

Så MS har også ett online magasin med eksklusivt innhold på LIVE? Alt innhold som kommer i dag, vil selvfølgelig fortsette å komme.. tenk på Qore som Playstation Magasine.. bare online.. Intervjuer, previews, reviews osv osv online direkte til din ps3.. ser ikke helt problemet.. ingen som må kjøpe det heller.

Lenke til kommentar
Så MS har også ett online magasin med eksklusivt innhold på LIVE?

Hva mener du med eksklusivt innhold? Tenker du på ting som f.eks en Call of Duty 4 eller Bad Company beta som vi har hatt på Live!? Mener du at det kommer til å bli mer eksklusive saker på PSN nå som folk må betale for det?

Microsoft har Inside Xbox som er en samling intervjuer, nyheter og annen info.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Dette har vell noe med at ting kommer ekslusivt til Playstation Qore, hvis jeg har forstått det riktig. Dvs at noen ting kan ikke "vanlige" folk som ikke har abbonert seg på Playstation Qore få adgang til. At dette er et online magasin har jeg ikke noe i mot, så lenge ikke dem "tvinger" deg til å måtte abbonere for å få tak i demoer.

Lenke til kommentar
Joda, greit det er snakk om lite penger, men når ikke engang MS tar penger for marketplace innhold som dette. Syns jeg det blir dumt at Sony skal gjøre dette.

Så MS har også ett online magasin med eksklusivt innhold på LIVE? Alt innhold som kommer i dag, vil selvfølgelig fortsette å komme.. tenk på Qore som Playstation Magasine.. bare online.. Intervjuer, previews, reviews osv osv online direkte til din ps3.. ser ikke helt problemet.. ingen som må kjøpe det heller.

Så PSN blir ikke uprioritert av Sony ved tanke på reviwes, demoer o.l?

En skummel tanke hvis Qore blir oppdatert før PSN og derfor mer prioritert. :(

Lenke til kommentar

Så PSN blir ikke uprioritert av Sony ved tanke på reviwes, demoer o.l?

En skummel tanke hvis Qore blir oppdatert før PSN og derfor mer prioritert. :(

Slik det er i dag? IGN og andre betal tjenester får ofte eksklusivt innhold som man må betale for å se på. Og disse sidene er ofte mye tidligere men innholdet enn det PSN er og LIVE? tipper jeg.

Uansett.. har dere sett preview videoen.. grensesnittet så veldig kult ut..

Lenke til kommentar
Er det ute nå i USA? Får vi det i Norge også?

Som med alt annet så må sikkert videoene lages i x antall europeiske språk. Så hvem vet når det kommer til europa.. Men er vel egentlig ikke noe problem. Kjøper det på us store om jeg finner ut at det er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Har ventet på det lenge og nå smalt altså bomba. Dette er Sonys måte på å få inn penger på for en tjeneste som de har lenge påstått skulle være gratis. Med denne pakken betaler du faktisk penger for å få tilgang til demoer, gamecontent osv og de nevner også ordet eksklusivt noe som innebærer att du ikke vill får tilgang til disse demoene og gamecontent såfremt du ikke abonerer.

I og med denne nyheten så vill forskjellen mello XBL og PSN være att det fortsatt vill livespillinga til PS3 være gratis som tidligere men skal man ha demoer, gamecontent og annet eksklusivt materiell må man betale for det.

Pluteslig ble ikke PSN tjenesten fullt så gratis som Sony har innbilt oss att den skal være.

Lenke til kommentar
Har ventet på det lenge og nå smalt altså bomba. Dette er Sonys måte på å få inn penger på for en tjeneste som de har lenge påstått skulle være gratis.

Kunne ikke sagt det bedre selv, det er akkurat dette jeg mener.

PSN vil fortsatt tilby gratis demoer og videoer osv. Men Qore vil ha det spennende, nye, mest omtalte innholdet. Det er mitt inntrykk.

Så greit, Sony kan si at ting på PS Store er gratis, men vil du ha den virkelige hardcore moroa så må du betale for det. Hvis jeg skal komme med en vill påstand så slutter vel demoer som MGS4 Online å komme gratis ut, disse blir vel heller inkludert i Qore i framtiden.

Qore = Morro

Resten av PS store = kjedelig men gratis

qore.jpg

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Forkastelig. Jeg kommer ikke til å betale for å se reklame.

Enig. Dette med å markedsføre trailere for spill vil jeg kalle noe nytt, og det kommer fra konsollbransjen. Før i tiden skulle det bare mangle at det kom trailere for spill og det var ikke noe man ventet i lengre tid på.

Hvis dette virkelig skal være verdt penga så skal Sony ha ansatt gode objektive journalister som lager kvalitetsintervjuer og god tv-underholdning. Og det tviler jeg på at dem har gjort. Det står trossalt i pressemeldingen at dette blir for Sony verden, og der er det de som bestemmer.

Blir sikkert noen heldige spillere som har fått seg jobb i Sony og gjør alt Sony vil bare de får snakke med spillutviklere.

Trailere er reklame

Demoer er reklame

Betatesting er en en tjeneste forbrukere gjør for utviklerne

Hvorfor skal man betale for dette? Rett og slett, betale for reklame.

Derfor er kravet mitt til de produserte videoene deres ekstremt høy, siden det er det eneste som er verdt penger her.

Lenke til kommentar

Jeg blir så ufattelig irritert nå. Hva i all verden er galt med dette? Tror dere at demoer, trailere og alt sånn blir eksklusivt for Qore? Det er det DUMMESTE jeg har hørt. Her er det snakk om materiale som IKKE er direkte reklame, men ting de produserer selv, som eksklusivt materiale, eksklusive intervjuer. Dette koster penger å lage og det skulle bare mangle at man betaler 2,50 og en båtis i måneden for dette!

Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Jeg blir så ufattelig irritert nå. Hva i all verden er galt med dette? Tror dere at demoer, trailere og alt sånn blir eksklusivt for Qore? Det er det DUMMESTE jeg har hørt. Her er det snakk om materiale som IKKE er direkte reklame, men ting de produserer selv, som eksklusivt materiale, eksklusive intervjuer. Dette koster penger å lage og det skulle bare mangle at man betaler 2,50 og en båtis i måneden for dette!

Skjerp dere!

Word!!

Lenke til kommentar

Skjerp dere!

Glimrende ordlegging! :!: Og, Word x2

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Skjerp dere!

Tja, penger koster det selvsagt, og vanligvis er dette utgifter som plasereres under posten "Reklame/promotering" på budsjettet. Det er jo nettopp reklame dette kommer til å bli, Sony skal vise frem produktene sine (og andre)? og overbevise folk til kjøp. Kan forsåvidt være grei underholdning i det likevel, men betale for å se det gjør jeg ikke.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Hva er poenget hvis ikke det blir eksklusive demoer? Alt av video vil jo ligge på YouTube og andre videotjenester samme dag. $25 i året er halve prisen av Xbox Live!. Det er sikkert mange som kommer til å se verdien i dette, men jeg er litt usikker på om de klarer å lage innhold som er mer interessant enn de store nettstedene som IGN, Gamespot, Gamevideos, Gametrailers etc. Jeg kommer aldri til å betale for en ren videotjeneste, men hvis det blir eksklusive betaer og demoer blir jeg vel kanskje nødt til. Veronica Belmont er festlig, men det skal mer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...