corcky Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei. Da ser det ut til at resten av anlegget mitt er på vei fra indoaudio.com. )aldri bestill noe fra den siden. Om du ikke ha mulighet til å vente et halvt år på å få varene) Jeg er litt usikker på kablingen. Eller rettere sagt dimensjonene på kabler. Utstyret blir som følger: Alpine CDA 9887 DLS UP6 komponentsett JBL 300.4 forsterker til komponentsettet. RE SX 12sub avstemt til 34hz Som drives av en Soundstream PCD2000D Batteri blir Sønnak EXIDE maxxima deep cycle Jeg har billig tilgang på rkk kabel så regner med at jeg kommer til å bruke dette. Så da blir spørsmålet mitt angående hvilken tykkelse jeg trenger på strømkablene, remotekabelen, strøm til spiller, strøm til komponentsett og sub. Hvilke sikringsstørelser trenger jeg isåfall? Har fått med meg såpass at jeg bør ha 200mA på remote. Resten er blankt. Trenger samtidig hjelp til hvor jeg kan kjøpe fordelingsblokk, og sikringsholdere. Og hvor er det beste stedet å ta jording fra? Dette blir mitt første bilanlegg så jeg er i utgangspunktet helt blank. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 hei! ville kjøpt så stor kable som mulig var jeg deg, men over 50mm2 begynner å bli et H**te å trekke/ tilkoble. RK er helt knall som strømledning, men til høytalerene ville jeg brukt kabel! tenker at 100-120 Ampere burde være helt knall, men det kommer jo helt ann på hvor tykk kabel du velger! fordelingsblokker og sikringer kan du få kjøpt f.eks på biltema, er dog litt usikker på om biltema har sikringer over 80A hele karosseriet på bilen er jord, så det kan du bare ta fra nermeste mulighet. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Takk for hurtig svar. Regner med at jeg går for 50mm kabel ja. Vet du om Biltema har sikringsholdere for denne størrelsen? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 nei det tror jeg begynner å bli værre, men på den størrelsen tenker du godt kan ha en automatsikring på rundt 100A og de kommer med bolt og mutter, så du kan bare koble til med kablesko Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Okay. Skal nå klare å skaffe dette gjennom jobben. 4mm kabel til frontsettet og sub eller mer? Regner med at jeg kjøper en fordelerblokk for å fordele strømmen til forsterkene. Greit å gå ut med 25mm her? Kan vel være vanskelig å koble til 50mm. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 fra fordelerblokken ville jeg gått med 16mm2 ville ikke brukt over 4mm2 til frontsettet nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå