Gå til innhold

Spiller dere rollespill (IRL ikke data)

Odden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har spilt ars magica (vet ikke hvordan det skrives men det er drit kjedelig) og D&D, ellers tror jeg har spilt noe som heter mega?

Men det feteste er jo å mekke noe selv sammenmed noe annet,

setting: Du er en mafiaboss og skal starte opp, starter med noen tusen, her er det bare å bygge strippeklubber og lynsje de andre i gruppen... Men det er en stund siden nå

Lenke til kommentar

Spiller dnd, for tida som dm, har før spillt ad&d, shadowrun, vampire the masquerade, rolemaster, drager og demoner, osv

er dm for tida, og klarte å ta knekken på et 11. level party med 6 stykker på 2 runder med en cleric... ikke helt pent :/ oh well.. får vel finne på noe stash så vi kan spille videre... (var litt sløv og bare hev encounteret på dem)

Lenke til kommentar

Tydeligvis mange som ikke vet hva rollespill er. Magic, Pokemon og andre kortspill har ingenting med rollespill å gjøre.

Er forsåvidt ikke overrasket over at mange har dårlige erfaringer med rollespill. Det avhenger i svært stor grad av hvor flink spill-lederen er. Selv spiller jeg rollespill ca. annenhver uke, og syns det er morsomt, men foretrekker et skikkelig strategi(brett!)spill.

Når det gjelder det såkalte "rollespill-drapet" i Sverige så var det offeret og ikke morderen som spillte rollespill (noe enkelte tabloide medier ikke var veldig nøye med å presisere...)

Lenke til kommentar
Tydeligvis mange som ikke vet hva rollespill er. Magic, Pokemon og andre kortspill har ingenting med rollespill å gjøre.

Har 100% peiling på hva rollespill er! Grunen til at jeg nevnte at jeg også spilte Magic og Warhammer er at ganske mange rollespillere også spiller andre ting enn rollespill. Kjøpte forresten nettopp et fett brettspill, "Carcassonne"! Burde prøves av folk som liker brettspill (ikke ludo og millionær, mer Settlers og sånn). Settlers er forresten også konge, med Cities & Knights.

(Begynte å spille rollespill i 6. klasse, og det er 8-9 år siden, så jeg vet hva jeg snakker om..)

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg fornærmet deg Tigeren :-? men det var egentlig ikke deg jeg mente. Det kom ganske klart fram av den forrige posten din at du har peiling på hva et rollespill er.

Er ellers helt enig i at Carcasonne og Settlers/C&K er to av de beste spillene av typen lette brettspill. Anbefales på det sterkeste for folk som tror alle brettspill er like kjedelige som Ludo, Monopol og andre familiespill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...