Gå til innhold

.MKV filer til PS3 med subtitles uten å transcode i 20 timer?

Abba91

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sitti en stund og prøvd å finnne en måte for å spille av .MKV filer på PS3 med subtitles uten å måtte la pcen stå på i 20 timer.

Jeg har greid å Konvertere filen til AVI med Mkv2Vob uten å transcode(noe som tar en evighet) MEN! det store problemet er at jeg ikke får subtitles på denne AVI filen med AVIAddXSub( som ellers er et veldig bra program for å adde subs til AVI slik at man får det på PS3) Fordi jeg får opp en feilmelding: desperate.housewives.s04e15.720p.hdtv.x264-ctu.avi" is not an AVI file (NO AVI MARK)

Nå kan jeg jo spille av MKV filer på PS3 uten å måtte vente i flere timer, men ikke med subtitles. Er det noen som vet hvordan dette skal fikses. Eller noe alternativ som ikke tar lang tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare av ren nysgjerrighet, hvor lang tid tar det for deg å konvertere til AVI og hva slags cpu har du?

Vel, hvis jeg velger transcoding inne i Mkv2Vob så tar det ca. 17 minutter å transcode en 123 MB sample. Har en AMD 3700+ så den er ikke såååå værst :p

Men seriøst, noen som har en løsning?

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Brukte nøyaktig 14minutter på å transcode en 746mb stor fil, dere må bare få dere bedre prosessor ;)

Nå tok jeg ikke tiden når jeg transcoda Shooter som var 8gb men om vi bruker enkel ganging så blir det cirka 2,5timer.. og det kan jeg leve med.. :)

har Intel core2duo 3,16ghz

ps: Mkv2vob brukte aldri mer enn 70% av prosessoren på de 14minuttene.. husker på gamle pcen min (xp3500+), der var maskinen TOTALT ubrukelig samtidig som mkv2vob transcodet, men så er jo det en latterlig dårlig prosessor :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Mitt tips, gi opp. Gjorde det selv etter at jeg ble for lei av å transcode, kjøpte en tvix og lever det gode liv med direkte avspilling av ALT, vel, alt jeg har testet på den.

Men hvis det ikke er ett valg så får dere bare ha lykke til med mkvtovob som er det beste programmet til jobben så vidt jeg har erfart. Direkte transkoding med tversity går. Men er ikke noe jeg vil anbefale iallefall. Ikke bare pleier det å være mange problemer med å få bilde og lyd, men kvaliteten går merkbart ned.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg prøvde å bruke mkv2vob på en 1.1 GB fil (Galactica episode) å d tok 3-4 minute å gjøre o.O Gjør d på en laptop med 2 GHZ Dualcore 2, 4 GB ram

da transcodet du garantert ikke.. For å sjekke hvor lang tid du bruker på transcoding så må du velge "ALways transcode"

Dersom du bare kjører filen gjennom probgrammet så skifter du bare container fra mkv til vob.. transcoding blir noe annet :)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg prøvde å bruke mkv2vob på en 1.1 GB fil (Galactica episode) å d tok 3-4 minute å gjøre o.O Gjør d på en laptop med 2 GHZ Dualcore 2, 4 GB ram

da transcodet du garantert ikke.. For å sjekke hvor lang tid du bruker på transcoding så må du velge "ALways transcode"

Dersom du bare kjører filen gjennom probgrammet så skifter du bare container fra mkv til vob.. transcoding blir noe annet :)

Heh, ja du hadde nok rett der ^^;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...