Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter oppdatering

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette havner i riktig forum, men jeg gir det en sjans....

Min bærebare HP slo seg av under instalasjon av en windows oppdatering i går, og har ikke vært det samme siden.

I går kveld startet maskinen å laste ned en windows oppdatering og en adobe oppdatering. Midt under installasjonen av disse gikk den plutselig i svart helt av seg selv. Jeg startet maskinen på nytt, hvorpå den automatisk gikk inn i chkdisk for å se etter konsekvenser, som den så fint kalte det. Da den endelig kom på igjen var skrivebordet erstattet med default skrivebordet i xp. Heldigvis fant jeg orginalen i mine dokumenter mappen, så ingen filer var slettet.

Jeg prøvde å tilbakestille windows til dagen før, men fikk ikke lov til det. Jeg hadde heller ikke nett. Når jeg restartet maskinen satte den igjen i gang chkdisk, og jeg lot denne kjøre fult ut, uten at dette hjalp noe. Nok en reboot, men denne gangen avbrøyt jeg chckdisk. Da fikk jeg tilbake mitt orginale skrivebord, og alle programmene bottet som normalt. Det vil si alle bortsett fra zone alarm. Dette programmet gav en melding om at det manglet en dll fil(husker ikke hvilken i farta), og at programmet ikke kunne startes.

Msn koblet seg opp som vanlig, og fungerte normalt. Det gjorde derimot ikke IE eller Opera. Både tracert og ping komandoene fungerte. Jeg rebootet på nytt, denne gangen fjernet jeg zone alarm fra oppstarten. Alt startet som normalt, uten at chckdisk ble kjørt. Jeg kom meg også på nett både med Opera og Ie, og regnet med at alt var i orden. Etter ti minutter mistet i midlertid browserene kontakt med nettet, og jeg fikk dem ike til å fungere samme hva jeg prøvde. MSN, ping, tracert og limewire fungerer alle som normalt.

Jeg rebootet maskinen på nytt, og resultatet var som forrige gang; en problemfri oppstart og full tilgang til nett. Etter ti minutter mistet browserene kontakt med nettet, og fungerer ikke før maskinen restartes. Browserene får verken tak i ip-adresser eller http-adresser.

Hva kan ha skjedd her? Slik jeg ser det er eneste mulighet å formatere maskinen og installere windows på nytt. Noen som har noen andre gode forslag? Begynner å bli temmelig lei av å restarte....

Alle forslag mottas med takk.

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...