andido Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei! Jeg har et problem med at det bare er en høyttaler som gir lyd fra seg fra surround anlegget, mens i de andre kan jeg høre noe form form mumling/during. Jeg har koblet dvd spiller med PC-en, så lurer kanskje på om det er noen instillinger på PC-en som gjør. Jeg har koblet dvd-spilleren til PC-en med en hijack kabel som jeg kjøpte på komplett, og jeg har nettopp kjøpt meg et nytt skjermkort "Creative SB X-Fi XtremeGamer". Problemet var forøvrig også før jeg kjøpte nytt lydkort. Noen som kan hjelpe meg? Si fra viss dere trenger mere informasjon eller lignende. Lenke til kommentar
Vaffel-twist Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hva slags merke er høyttalerne, og hvilken høyttaler er det som fungerer? Lenke til kommentar
andido Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Dvd-spilleren er av typen Grundig Cinemo, og høytalerne tilhører dvd-spilleren. Det som er litt rart er at når jeg spiller av vanlige cd'er fra DVD-en uten tilkobling til pc, så virker alt som normalt. Det er høytalern fram til venstre som kun virker, men når jeg prøver å putte de andre høytalerne inne i utgangen så funker de også. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) skjønte ikke helt oppsettet ditt... du kobla dvd spilleren med mini jack til pcen? viss dette er tilfelle får du aldri få surround og grunnen til at du da får lyd bare til en høyttaler er fordi det er en skadet kabel inn i bildet (mest sansynlig fra dvd spilleren til pcen...) Endret 5. juni 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det er ikke lett å bli klok på hva det egentlig er du har og hva du ønsker å oppnå med det ... Har du en kombinert DVD-spiller/forsterker med 5(6?) høyttalere tilkobelt? Og så ønsker du å koble til PC-en, slik at du får PC-lyd (i full surround) ut gjennom de 5 høyttalerne? Da må du finne ut hva slags audio-inngang DVD-boksen har. Ikke bare hva slags type plugg(er) som skal brukes, men hva slags type signal(er) som skal gå der. Jeg googlet "Grundig Cinemo" og fikk bare opp TV'er, så der er det ikke mye hjelp å få. Hva om du hostet opp modellnavn og nummer på den DVD-spilleren/forsterkeren din? Og hva om du slo opp i bruksanvisningen og så etter hva slags audio-inngang den har? Lenke til kommentar
andido Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har 5.1 surrroundanlegg(5 små, og en sub). Fra PC-en har jeg en mini jack som er koblet til audio IN på dvd spilleren, og dette er det jeg fant på spilleren: GRUNDIG Home cinema system Cinemo DR 3305 DD Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hørtes ut som et litt rart oppsett. Er dette en "alt-i-én"-pakke, altså DVD-spiller med høytalere? Forstår jeg deg rett høres det ut som om du spiller av noe fra PC-en og prøver å få lyd i alle 6(?) høytalerne via DVD-spilleren. Fungerer 5.1 hvis du spiller av en DVD i spilleren? Bruker du jack-kabler så må du nok ha én for hver enkelt kanal, eller i det minste front, back og sub. Er nok en bedre løsning å gå for en surroundforsterker, og koble både pc og DVD-spiller til denne. Lenke til kommentar
andido Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Det er en alt-i-et pakke ja, og jeg prøver å få lyd i alle 6. Når jeg spiller av vanlige DVD-er cd'er fra spilleren så funker alt perfekt. Lenke til kommentar
wowbagger Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Om du skal få surround fra PC-en må du enten ha en digigalingang eller 3 analoge inngannger (som hver tar to kanaler)på forsterkeren. Det førstnevnte fungerer kun på dolby digital og dts eller wma (fra dvd eller nedlastede filmer) og det sistnevte fungerer på filmer OG spill, men forutsetter at du har dekoder i PC-en. Jeg googlet anlegget ditt, og det har bare det de kaller for "audio in", det er sannsynligvis den "hijack" (jeg antar du mener minijack) kabelen du har koblet til der. Med det oppsettet vil du kun få stereo eller simulert surround fra PC-en og ikke 5.1 fra filmer og spill. Det at du bare har lyd i en høyttaler skyldes sikkert at du har feil i kabelen. Husk også på å sette at du har 2 høyttalere i windows/creative kontrollpanel SELV om du faktisk har fem høyttalere. Du kan jo sjekke for ordens skyld sjekke om du har en inngang for forsterkeren som heter noe slikt som "digital in" "(digital) coax in" eller "optical in". Har du det, kan du ihvertfall få 5.1 fra filmer. Post om du har det, så kan du få en guide videre. Lenke til kommentar
andido Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Hadde noe som het; Digital Audio out, og under var det en optical og coaxial. Takker så meget for svar, dette er noe jeg ikke har den store anelsen for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det er utrolig hvor mye mer vi kan hjelpe deg hvis du tar bilde av problemet, istedet for å komme med en dårlig forklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå