Gå til innhold

Kan noen skjekke handlekurven før jeg bestiller? Plx?=D

Anbefalte innlegg

COOLERMASTER Mystique 631, Sort (RC-631-KKN1-GP)

CLUB 3D HD 3870 X2 PCIE 1024M 2XDVI HDMI (CGAX-38724X2)

GIGABYTE Moderkort P4 Intel P35 från Gigabyte (GA-EP35-DS4)

INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400) (Gaming PC)

SAMSUNG SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM (HD321KJ)

MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3

- Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit

OCZ DDR2 4 GB Reaper Heat Pipe Conduit

PC2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.18)

Hvordan ser det ut nå? Pris: Rundt 8500 med porto.

Endret av Raytee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

War, hva i heiteste er det du snakker om? Da er han nødt til å gå over på DDR3, noe som koster mer penger for noe som gir lite ytelsesøkning.

Kjempeminne det som han har valgt.

Du kan spare litt penger på å velge E8400 istedet, ikke så mye forskjell at det forsvarer prisen.

Skal du kjøre SLI, vis ikke så ville jeg gått vekk fra et Nforce kort da de ikke er helt problemfrie og heller gått for et av intel sine brikkesett, enten P35 eller X38.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

SLI vil si at hovedkortet har støtte for å kjøre to av samme grafikkort for ekstra ytelse (i de fleste, men ikke alle tilfeller).

Dvs om du har SLI støtte hadde du kunne kjøpt enda et grafikkort et par måneder nede i veien istedenfor å bytte ut det gamle. Ofte er det vanskelig å si om dette er noen kurant løsning, men med neste generasjons grafikkort rett rundt svingen er det lite vits i å satse på SLI per dags dato (etter min mening). Så jeg ville heller gått for en av intel sine chipset på hovedkortet.

jeg ville også anbefalt å kjøre kanskje litt bedre (dog fortsatt DDR2 ram) som kjører på f.eks 1000 mhz, inbiller meg at det er minimal økning i pris for dette, dog jeg kan ta feil.

Ellers ser vel alt strøkent ut spør du meg!

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg endret CPU til INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed

og hovedkort til ASUS P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 (P5K) men finner ikke 4GB ram som kjører 1044mhz, uten at jeg må stige 700 kr i pris.

Lenke til kommentar
SLI vil si at hovedkortet har støtte for å kjøre to av samme grafikkort for ekstra ytelse (i de fleste, men ikke alle tilfeller).

Dvs om du har SLI støtte hadde du kunne kjøpt enda et grafikkort et par måneder nede i veien istedenfor å bytte ut det gamle. Ofte er det vanskelig å si om dette er noen kurant løsning, men med neste generasjons grafikkort rett rundt svingen er det lite vits i å satse på SLI per dags dato (etter min mening). Så jeg ville heller gått for en av intel sine chipset på hovedkortet.

jeg ville også anbefalt å kjøre kanskje litt bedre (dog fortsatt DDR2 ram) som kjører på f.eks 1000 mhz, inbiller meg at det er minimal økning i pris for dette, dog jeg kan ta feil.

Ellers ser vel alt strøkent ut spør du meg!

Glemte å skrive at SLI kun gjelder Nvidia kort. Hvis du skal kjøre 2 (eller flere) ATI kort trenger du et Intel chipsett og det kalles Crossfire.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett tester at P45 vs P35 hovedkort, men det kommer sikkert snart. Hvis forskjellen er like liten som overgangen fra P965 til P35, har vi ikke mye i vente.

Men dette kan sikkert andre mye mer om en meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...