Herman003 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hallo. Det har seg slik at jeg har tenkt til å gjøre mitt lille pc "anlegg" mobilt ved å koble det opp mot en spenningomformer og et bilbatteri. Men jeg lurer på hvor lenge jeg kan spille på f.eks et 24 ampere batteri? Omfomeren gir 230v (og opptil 150w) og "anlegget" bruker 70 watt (noe jeg regnet ut at ble 0,3043ampere). Jeg regnet meg til en spilletid på 70,9t på 24ampere batteri, men synes det høres drøyt mye ut! Noen som kan hjelpe meg? Takk på forhånd og si i fra hvis dere trenger mer info -herman ps. jeg har ikke tatt med at spenningsomformeren tar 10% til varmenergi. Endret 3. juni 2008 av Herman003 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Du kan ikke regne om ampere slik.. Wattstyrken er lik ved de forskjellige spenningsnivåene. Så den kan du regne med, og plusse på tapet for "omformeren" (inverter).. Så hvis du har et 12v batteri, så kan du dele 70 på 12 og få 5,84 a + tap fra inverteren, så kommer du opp i ca 6,5a. De vil si at du kan drive annlegget i ca +-4 timer.. Anlegg bruker ikke maks hele tiden.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 I spørsmålet skriver du "et 24 ampere batteri". Det gir ingen mening, men du mener antagelig 24 AmpereTimer. Det angir kapasiteten på batteriet, f.eks kan det levere 1A i 24 timer eller 24A i en time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå