Novec Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Kjell Erik har vært stille en stund, men kommer virkelig sterkt tilbake: Jeg har hatt gleden av å leke meg med VapoChill i en periode nå, og må bare si at minusgrader er gøy :-) Den VapoChillen jeg har er dessverre gammel versjon, med et heller lite praktisk kabinett. Derfor bestemte jeg meg for å flytte innmaten over i et Thermaltake Xaser|| 6000 Utgangspunktet, prosessen og ikke minst resultatet finner du her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Duct tape (vevtape heter det visst på norsk) gjør jobben Det var akkurat som å se kassa mi det der... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Fin artikkel med endel snertne løsninger. Liker godt det Budalen skriver Er to ting jeg vil kommentere: - den messingplata var ikke det en "litt" stygg løsning? - så at PSU ble satt i front nede. Det er en løsning jeg selv valgte for 1 år sida på et gammelt kabinett. Man kunne jo tro at det ville føre til en markant økning i temperaturen i kassa, men det skjedde ikke i mitt tilfelle. Uansett, jeg valgt og ha PSU den andre veien slik at vifta i bunnen av PSU (som Budalen har øverst) sugde luft inn fra et hull i bunnen av kassa og vifta bak (som hos Budalen blåser varm luft inn i kabinettet) blåste den oppvarma (i den grad lufta ble oppvarma) ut av kabinettet! En videre jobb til deg Budalen er å feste stikkontakten på PSUen på bak på kabinettet slik at strømkabelen ikke går inn i kassa. Det er jo en enkel jobb som kun består i å forlenge noen ledninger. Gjorde den aldri selv da så jeg burde vel holde kjeft =) tre småting: - fjern den lappen på strømledningen fra PSU! - sett føttene på kabinettet ut, ikke la dem stå som du ikke har oppdaga dem enda - er det bare meg eller har du kjøling på southbridge? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nice Og messingen syntes jeg var helt fin den. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ikke for å disse deg eller være negativ, men det prosjektet så så funky ut at jeg ikke orka å lese skikkelig gjennom artikkelen. Kabinettet er alt for lite til kjøling av et slikt kaliber, så det burdet så absolutt vær implementert i et full-tower fra Chieftech el. De her i hvertfall skikkelig plass og vil gi en mye mer stilfull løsning. DISCLAIMER: Dette er bare min personlig mening, og litt konstruktiv kritikk. Synes det er synd å se at kabinettet ble såpass stygt, ja nesten ødelagt. Funksjonaliteten sank også drastisk. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Må si meg enig med Corleone... de messingplatene var GYSELIGE. Dette så ut til å være venstrehåndsarbeid. Lenke til kommentar
gaffa Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 psst, ikke hør på de... jeg syns sånn jevnt over ble kabinettet faktisk ganske fett selve artikklen var bra den også. heia! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 fett! har lyst på vappo men gidder seff ikke punge ut så mye som det koster :} Lenke til kommentar
Novec Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Det er sånn en skikkelig casemod skal være - folk har skarpe meninger om den i begge retninger. Jeg for min del syns det ble et riktig spennende resultat. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg for min del syns det ser bra ut Men må si meg enig i at messing ikke tar seg godt ut i det kabinettet, regner med at du bytter det ut med alu? Samt at jeg ville snudd PSU slik at den trekker luft fra bunnen og ut foran. Samt laget en eller annen løsning på strømkabel til PSU. Men alt i alt Nice Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Like ikke helt den messingplata, men smaken er som baken De fleste har jo en cd-rom/DVD og en brenner. Eller er det meninga at du bare skal ha den ene cd-rom enheten? - fjern den lappen på strømledningen fra PSU! Hvilken lapp? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Kabinettet er alt for lite til kjøling av et slikt kaliber, så det burdet så absolutt vær implementert i et full-tower fra Chieftech el. De her i hvertfall skikkelig plass og vil gi en mye mer stilfull løsning. Han fikk jo plass til kjølinga da, så kabinettet var jo stort nok det. Ikke noe poeng i å bruke et enormt fulltower når du klarer deg med et miditower Hvilken lapp? http://www.leipsland.net/photos/hw.no/side2.sirkel.jpg Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 PS: Kan jo nevne at den ene 1700+'en jeg har kjører stabilt på rett over 2100MHz i denne maskinen nå... Hvilken kjerne er det på denne prosessoren? Er det den som stod under "hardware"-opplistinga som har kjerne "A"? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Synes den var tøff når det var lys i. Artig med minusgrader, da. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Likte det som ble gjordt for å gjemme kablene på baksiden. Skal gjøre akkurat det samme. orker ikke ha masse kabler hengende. stygt er det også. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hvilken lapp? http://www.leipsland.net/photos/hw.no/side2.sirkel.jpg Ah...Så ikke den derre. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Det er sånn en skikkelig casemod skal være - folk har skarpe meninger om den i begge retninger. Jeg for min del syns det ble et riktig spennende resultat. Godt poeng! Jeg er bare så konservativ og i tillegg en perfeksjonist. Smaken er som baken antar jeg Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Duct tape (vevtape heter det visst på norsk) gjør jobben Det var akkurat som å se kassa mi det der... Litt offtopic, meneh alle som er født før... hmm... 90 tallet kanskje vet at det derre der heter MacGyver tape. Og ja, det funker råbra inni kabinettet. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Duct tape (vevtape heter det visst på norsk) gjør jobben Det var akkurat som å se kassa mi det der... Husk: Når du fixer noe med tape, fixer du det med kjærlighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå