Gå til innhold

32" LCD-TV til Wii og PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har da tenkt på å kjøpe en LCD-TV en stund nå. Jeg kommer til å bruke den til Wii og til PC.

Vil helst at den skal ligge i en prisklasse på rundt 8000 kroner.

 

Jeg har sett på en del 32" LCD-TV'er på internett, og det som bekymrer meg er oppløsningen på 1366*768. Ettersom jeg har en PC som fint takler 1920*1080, vil jeg gjerne ha en TV med denne oppløsningen. Hvis jeg ikke tar helt feil trenger jeg vel en TV med full HD for å kunne kjøre denne oppløsningen uten skalering?

 

Som PC-skjerm har jeg tenkt å bruke TV'en til spilling, surfing og film titting. Jeg spiller så og si det meste av sjangrer når det kommer til PC-spill, men ettersom jeg ikke akkurat spiller CounterStrike på konkurransenivå, så er vel ikke responstiden på dagens LCD TV'er noe problem?

 

På Elprice ga de meg et avslag på 1000 kroner på Hitachi L32HP01. Men jeg er noe skeptisk til denne siden oppløsningen er på 1366*768.

 

Jeg tenkte meg noe slik som Panasonic Viera 32".

Det som er greit med den fra Hitachi er at den har PC inngang, og det har ikke den fra Panasonic. Men, siden grafikkortet mitt har DVI-utgang, og TV'en har HDMI-inngang, kan jeg ikke bruke en overgang fra DVI til HDMI til å kople PC-en til TV'en?

 

Har dere noen forslag på en TV som passer mitt behov?

 

Takker for svar

 

EDIT: Spaltcha har visst laget en lignende tråd på skjermforumet, har fått svarene jeg trenger.

<<Gratwhol>>

Endret av Gratwhol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...