AvidGamer Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hei! Fant ikke noe tema som tar opp dokumentarer, så da lager jeg en her. Jeg elsker dokumentarer og trenger noen nye anbefalinger. Tenker da spesielt etter visuelt flotte, og helst å nye som mulig! Og det er et stort pluss dersom de er i HD! Jeg har særlig sansen for natur-, vitenskaps- og rom- dokumentarer! Men kom gjerne med andre sjanger! Bare så lenge de er pressentert på en spennende måte, jeg liker ikke stive og kjedelige dokumentarer som om du sitter i et klasserom og vil bare at timen skal slutte. (NB! Ikke alle "Trailer" er trailers, men er klipp fra filmen dersom jeg ikke finner de.) Jorden Earth: The Power of the Planet (2007) 5 Episoder. Hvordan jorden ble til og hvilke krefter jorden har, og hvordan de påvirker og er avhenging av hverandre. Natur/Dyreliv Planet Earth (2006) - 11 Episoder. Prisbelønnet dokumentar. Går igjennom alle områder av jorden og dyrelivet som lever der. TRAILER Universet/Rommet Space (2001) - 6 Episoder. Viser oss universet vi lever i og dens utrolige kraft. TRAILER In the Shadow of the Moon (2007) - 1 Film. The surviving crew members from NASA's Apollo missions tell their story in their own words. TRAILER Roving Mars (2006) 1 Film. Fabelaktig film om Mars og reisen på å lande en "rover" dit! TRAILER The Mars Underground (2007) 1 Film. Teroier og vision på hvordan vi kan kolonisere Mars.TRAILER Livsyn Root of All Evil (2006) - 2 Episoder. Richard Dawkins forteller og viser oss problematikken av religion og hvorfor den bremser opp/ødelegger for menneskets utvikling. Mennesker The bridge (2006) – 1 Episode/film. Sterk film som handler om mennesker som tar/forsøker selvmord på Golden Gate Bridge. Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (2004) Tar opp nyhets kanalen FOX News og hvordan de manipulerer og oppdikter sannheten og nyheter. TRAILER Metal: A Headbanger's Journey (2005) - 1 Film. Sam sets out on a global journey to find out why this music has been consistently stereotyped, dismissed and condemned and yet is loved so passionately by its millions of fans. TRAILER Vitenskap Life After People (2008) - 1 film. Tar opp hva vil skje på jorden dersom/når alle mennesker forsvinner. TRAILER A Journey in the History of Water (2001) 1 film. Viser oss hvordan vann har fremdrevet utvikklingen av oss mennesker på planeten. Filmen besøker ca.20 land og viser oss de forskjellige metodene de bruker. Websiden innholder klipp/trailer og annet info. Land/Kultur Wild China (2008) – Pågående serie (6 episoder). Tar oss med på et fordypende innblikk av Kinas ukjente natur, dyreliv og skatter. Har noen andre å anbefale? Som er et "must" å se? Endret 6. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) TV serier Breaking Bad Dexter Eureka Heroes Lost Prison Break Pushing Daisies ReGenesis Smallville Dead Like Me Jericho John Doe The 4400 The Dead Zone Mini Serier Band Of Brothers Day Break The Lost Room "Dokumentar" MythBusters Endret 3. juni 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Der bommet du totalt på det jeg spør etter....ikke et enaste av det du har listet opp er innenfor tema. Leste du i det heletatt det jeg skreiv?? Endret 3. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 wups, trodde du mente dokumentar, tvserier og filmer. men lar det stå der hvis noen andre vill se.. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Hehe, takk for innsatsen ivertfall. Lenke til kommentar
embark Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 God Is My DJ - The Story of Sensation Root of All Evil? The Secret Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Dem har jeg sett, men takk. The Secret var mer et "Self help" film enn en dokumentar spør du meg. Lenke til kommentar
epiphany05 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 The bridge. men er jo ikke en natur-. vitenskap, eller rom - dokumentar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 The bridge er bra men også litt disturbing... Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Life After People Denne likte jeg. Mye visuell eye-candy her. Men du har kanskje allerede sett den? http://www.history.com/minisites/life_after_people/ Endret 4. juni 2008 av Snerk Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Oi, nei den har jeg ikke sett, men har sett reklame for den! Virker interesant, er det ikke om hvordan verden ville vært om mennenskene ble utryddet? Endret 4. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
skaalen. Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Japp! Så den akkurat nå, ganske bra her Endret 4. juni 2008 av bavac Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Wild China http://www.imdb.com/title/tt0884762/ http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/wildchina/ What the #$*! Do We (K)now!? (2004) http://www.imdb.com/title/tt0399877/ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Oppdaterte hovedposten og inkluderte noen nevnte dokumentarer! Keep them comming! Så nettopp Life After People og jeg må si den var utrolig interessant! Meget bra igjennomtenkt film! I beskrivelsen høres den ikke så spennende ut, men pokker meg så bra den var! Skulle ønsket den varte mye mye lenger! Anbefaler dere å se den! Japp! Så den akkurat nå, ganske bra her Takk for linken, men fant den i HD. Endret 4. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Outfoxed Handler om hvordan Rupert Murdoch og cooperations bruker tv-kanalen FOX til å gi et skjevt bilde av nyheter. Hvordan propaganda fungerer i moderne tid i USA, rett og slett. En fin dokumentar. Bra tråd, forresten. Endret 4. juni 2008 av J-Core Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Takk J-Core! Outfoxed ja! Den skal jeg legge til...hmm, men hvilket katagori tilhører den montro? Legger den under "mennesker" for nå. Endret 4. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 en reise i vannets historie en reise i vannets frem tid navnene sier vell alt.. det var egentlig de jeg kom på i farten.. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Er det norske dokumentarer? Har aldri hørt om de. EDIT: Glem det, fant ut av det. Har lagt den til under Vitenskap. Endret 4. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Montag Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Carl Sagans evigunge "Cosmos", Alt med David Attenborough selvfølgelig, In the Shadow of the Moon - glimrende sak om Apolloferdene, Stephen Hawking's Universe, og til slutt klassikeren The Ascent of Man. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Metal - A headbangers Journey dokumentar om kulturen rundt musikksjangeren metal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå