Okeblol Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvordan rebooter jeg min d-link router ? Jeg sitter og klikker rundt i menyen på den men finner ikke noen reboot knapp. Vet jeg kan dra ut strømmen og sette inn igjen, men er ikke så stor fan av dette. Relativt ny router med den nye n-standarden på trådløs, though jeg er litt usikker på hva den heter (Kan være DIR-655) Og et sidespørsmål, hvordan skal antennene stilles ? Har satt de \ | / atm, pekt mot PCn min, som og er satt \ | / Lenke til kommentar
chberge Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvorfor ikke dra ut strømmen? Det har vel aldri skadet noe (eller noen for den slags skyld?) Samme hvordan antennen er, bare den er tilkoblet. Men ser jo ofte naturligst ut hvis de peker oppover () Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Hvorfor ikke dra ut strømmen? Det har vel aldri skadet noe (eller noen for den slags skyld?) Samme hvordan antennen er, bare den er tilkoblet. Men ser jo ofte naturligst ut hvis de peker oppover () Får vel dra ut strømmen da. Det er forøvrig 3 antenner, både på router og kortet i stasjonær pcn min "Connection Up-Time", er det hvor lenge router har vært oppe eller selve internett tilkoblingen ? Internett driver og detter ut hele tida, og jeg har lag spikes ganske jevnt utover når jeg spiller på nett, lurer på om det har noe med at jeg er på trådløs (et godt stykke unna router) eller om det er selve linja som er dårlig Lenke til kommentar
chberge Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 På pcen, hvor godt signal står det at du får der? Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 På pcen, hvor godt signal står det at du får der? 2 av 4 jeg er ca 40 meter unna, bak 2 skap fulle av crap, og 5 vegger Jeg greier fint å makse ut linja når jeg laster ned, så blam detter internett ut, eller hastigheten synker til 0 (men jeg forblir innlogga i spill og msn o.l jeg tok på nettverkskortet i stad og brente meg, så jeg antar ustabiliteten kan ha noe med hetebølgen i tr.heim å gjøre for tida ? jeg bor på loftet og det er latterlig varmt her om sommern Lenke til kommentar
chberge Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 40 meter unna er jo et godt stykke unna da! Da har du en ganske kraftig router. Min når maks 10 meter. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 40 meter unna er jo et godt stykke unna da! Da har du en ganske kraftig router. Min når maks 10 meter. Den har 3 antenner, den nye nettverksstandarden (812n eller noe slikt) og har kallenavnet "rangebooster" Men det er vel egentlig mer en 20ish meter, ned en etasje og så langt på andre sida av huset du kan komme (huset er ganske avlangt) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du finner ruter navnet ved og se UNDER rutern. Her finner du reset knappen: Du bør poste ruter navnet vis du ikke finner reset knappen sånn som vist på bilde, fordi da kan vi hjelpe deg mer ! Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jeg satt en vifte direkte inntil nettverkskortet, og har ikke mista inernett, hadd lag spikes, eller noe annet tull siden det hehe Endret 3. juni 2008 av Jokque Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Reboot og Reset er to vidt forskjellige ting og man bør være rimelig klar på hva man ønsker å gjøre før man bruker resetknappen bak på routeren . Rebooting av routeren derimot bør kunne gjøres i menyen etter å ha logget på routeren . På en DGL-4300 så gjøres det f.eks under system fanen . Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Reboote switchen kan du gjøre ved å velge: Tools -> System -> Reboot the device Får du svakt signal på maskinen din kan du prøve å endre på sendestyrken på routeren: Advanced -> Advanced wireless -> Transmit power Hos meg står transmit power som medium som standard. Prøv å sette den til high og se om det hjelper. Litt tips om ideel plassering av routeren for best mulig dekning finner du her. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Rebooting av routeren derimot bør kunne gjøres i menyen etter å ha logget på routeren . På en DGL-4300 så gjøres det f.eks under system fanen . Der var den ja, takk Reboote switchen kan du gjøre ved å velge: Tools -> System -> Reboot the device Får du svakt signal på maskinen din kan du prøve å endre på sendestyrken på routeren: Advanced -> Advanced wireless -> Transmit power Den står på high, men er allikavel bare på 2 Mulig det er noe feil med nettverkskortet mitt though For en 2 ukers tid siden døde modem/splittern vår, og vi satt og leecha internett av naboens usikra nettverk til vi fikk en ny boks. Det nettet fungerte meget bra på alle PCne i huset, bortsett fra min. Uansett hvor jeg snudde antennene, hvor PCen ble plassert, etc, fikk jeg meg bare ikke inn på det nettverket. Eller, jeg fikk meg inn men mottok ikke noe nett so to speak Driver hele tiden og detter ut og/eller "limited to no connection" oppe på rommet mitt og, til tross for at nettet faktisk ikke er borte; i følge router har nettet aldri falt ut. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Det er uaktuelt å flytte PCn, og uaktuelt å dra kabler til router. Fins det noen slags "eksterne" nettverkskort, slik at jeg får plassert punktet hvor jeg mottar internett i en mye mer gunstig posisjon og da kan bare ha en kabel til PC ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå