Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne bassen fra frontsett uten å tukle med sub-utgang?

Anbefalte innlegg

Sånn situasjonen er nå, så har jeg et par 4" foran i bilen, og 2x12" lukket kasse bak.

Jeg kjører frontsettet direkte på spillerens iso-kontakt, og suben på en av linjeutgangene. Men jeg lurer på hvordan jeg kan fjerne litt av bassen på de foran.

Hvordan fungerer en sånn linjeutgang/bass-utgang? Påvirkes se av equalizer, bass/treble-gain, og slike funksjoner? Eller er det en ubehandlet utgang?

Har en Clarion dxz748rmp spiller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, har delefilter både på spillern å på forsterkern til sub'en. På spilleren kan jeg velge mellom 50, 80 og 120hz. På forsterkeren har jeg trinnløst fra 50 til 500. Men blir litt i blinde siden det er et så vidt spenn. Men uansett, så har jeg fortsatt et par 4" foran, som ikke er så gode på bass/mellomtone. Så jeg må stille suben litt høyt.. (120hz) Får da en litt buldrene bass, og ikke en kraftig konsis bass. Synest jeg. Stiller jeg low pass ned, så blir det et område som ikke blir mer eller mindre "uten lyd" for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
De spiller vel ikke så mye bass hvis du deler på 80 Hz, og ikke har tuklet noe med equalizer/bass innstillingene på spilleren?

Har ikke noe å dele med. De er koblet rett på spilleren. Der har jeg bare mulighet for å stille ned bassen generelt.. Så nå er det dette jeg har gjort, for så å stille gain opp på sub-forsterker. Ikke helt optimalt. Hva koster et justerbart høypassfilter??

Lenke til kommentar

100hz er nok? Når det står at de spiller ned til 90hz, betyr det at de ikke gir lyd fra seg under det, eller er det under det at det begynner å skurre?

Skikkelig frontsett ja. Hva når jeg ikke har plass til noe skikkeli? Har forresten en 2kanals forsterker som passer til slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...