Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] PC-en nekter å starte opp normalt og piper konstant

Anbefalte innlegg

Javel.. Litt bakgrunns info. Jeg fikk i dag en ny harddisk sendt til meg. Jeg satte den inn i en ledig plass. For å få satt den inn tok jeg ut strømmen og sata-kabelen til harddisken jeg allerede har. Jeg plugga inn strømmen og sata kabelen på den gamle, og strømmen på den nye før jeg kom på at jeg så klart ikke hadde noen sata-kabel til den nye.

Frustrerende nok! Jeg lette litt gjennom gamle kasser til pcen min siden jeg var overbevist om at jeg hadde en til, noe jeg ikke hadde. Jeg fant ut at jeg bare for bestille og måtte derfor skru på pcen. Jeg må innrømme at jeg tror strømmen til den nye harddisken ble stående i, men usikker på det..

Nå, i alle fall, her er det virkelig problemet starter, for i det jeg trykker inn start knappen begynner PC-en å pipe. Jeg tenker så klart "hva faen!?" og skrur den av igjen.. Etter erfaring med pc trøbbel før tok jeg bare ut hele den nye harddisken og prøvde og starte opp igjen, med akkurat det samme resultatet som før...

Altså, oppsummering, pcen starter ikke opp, lager velkjent "for varm" pip med fem sekunder mellomrom ca.

Noen tips, råd, eventuelt en løsning?

På forhånd takk:D

Endret av X-Periment
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det samme skjedde med meg, uten at jeg hadde åpnet maskinen i det hele tatt. Da var det en gåen rambrikke. Kan du ha kommet borti rambrikkene dine så de ikke sitter 100%?

Jeg tok begge ram-brikkene ut av sloten sin og satte dem inn igjen... Men kan alltids være at en av dem er gåen, vært å sjekke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...