Gå til innhold

GeForce 9800GX2 verdt det?

Anbefalte innlegg

Hallo

Skal kjøpe en del nye komponenter, og hadde funnet alt jeg skulle ha.

Planen var å kjøpe Asus EN9800GTX TOP/HTDP/512M, men det er visst utsolgt overalt.

Så da er valget som følger: GeForce 9800 GTX 512 MB, eller om jeg skal slå til med GeForce 9800GX2 1024MB. Så det jeg lurer på, er om det er vits i å bruke så mye mer penger på sistnevnte.

På forhånd, takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo

Skal kjøpe en del nye komponenter, og hadde funnet alt jeg skulle ha.

Planen var å kjøpe Asus EN9800GTX TOP/HTDP/512M, men det er visst utsolgt overalt.

Så da er valget som følger: GeForce 9800 GTX 512 MB, eller om jeg skal slå til med GeForce 9800GX2 1024MB. Så det jeg lurer på, er om det er vits i å bruke så mye mer penger på sistnevnte.

På forhånd, takk for svar.

Send meg en mail på [email protected] så kan jeg gi deg noen gode tips.

Lenke til kommentar
Blir det stor forskjell på 9800gx2 og gt200 trur dere?

Spørs litt om du tenker på GTX 260 eller 280, begge kortene kjører på en GT200 kjerne. Men det siste nye er at GTX 260 er litt bedre enn 9800 GX2, så jeg kan tenke meg GTX 280 vil bli rundt 20-30 % bedre enn 9800 GX2. Men dette vil jo variere veldig fra hvilke applikasjoner/spill som blir kjørt.

Lenke til kommentar
Blir det stor forskjell på 9800gx2 og gt200 trur dere?

Spørs litt om du tenker på GTX 260 eller 280, begge kortene kjører på en GT200 kjerne. Men det siste nye er at GTX 260 er litt bedre enn 9800 GX2, så jeg kan tenke meg GTX 280 vil bli rundt 20-30 % bedre enn 9800 GX2. Men dette vil jo variere veldig fra hvilke applikasjoner/spill som blir kjørt.

Jeg har nå hørt at ytelsen skal dobles fra 9800GX2 til GTX280, men slikt må man jo ta med en klype salt...

Lenke til kommentar

G260/G280 i juni tror jeg ingen skal belage seg på. Tipper vi ser disse kortene i nettbutikken i August eller senere. I mellomtiden vil 9800GX2 synke i pris såpass at det blir et kort med masse "value for money". Hva ytelsen blir på G200 kort blir litt spekulasjon, men jeg har også hørt at 260 vil yte som et klokka 9800gx2. (denne klokkingen er ikke akkuratt noe hokus pokus) 280 som vil bli flaggskipet yter nok en del mer, men 20%+ er nok realistisk. Fysikkprosesseringen vil derimot dra opp dette kortet tror jeg.

Endret av DarkZun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...