Gå til innhold

Canon EOS 400D, noe å satse på?

Anbefalte innlegg

ja, da var det min tur til å kjøpe speilreflekskamera! har sansen for Canon EOS 400D da :) men da lurer jeg på om det er noe å satse på.. har noen noe erfaring med dette kameraet? gi meg noen tips! :) noe eksta utstyr jeg MÅ ha? naboen på hytta, sier at joeg MÅ ha linse med stablisator. er dette VELDIG viktig? har alltid likt å ta bilder, og har alltid ønsket meg speilrefleks. så nå anntar jeg tiden er inne for å kjøpe et.. :) har noen noen innspill? sleg dem ut :p

Carman og ut! :3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke antishake på noen av mine objektiver. Halvparten har ikke engang autofokus. Noe absolutt must er det altså ikke, i og med at jeg har klart å poste et høyt tosifret antall bilder i bildekritikken.

Eos 400D er et helt ok kamera, og langtfra noe dårlig valg. Jeg lurer likevel på om du overhodet vet hvorfor du liker Canon, i og med at du ikke har noe dSLR fra før. Det har gang på gang vist seg at trådstartere med Canon og Nikon har ombestemt seg underveis, og vært særdeles fornøyd med å ha gjort det.

Lenke til kommentar

Har et Canon 400D og liker det veldig godt. Så jeg har ingen problem med å anbefale det. Nå skal det sies at jeg er amatør og dette er mitt første dslr.

Så jeg vil si at det er et greit entery kamera.

Men, kamerat er lite, veldig lite. Så hvis du har litt store hender blir det litt vanskelig å holde. Og en blir lett "sliten" i hånden når en tar en del bilder. Dette kom seg betraktelig når jeg fikk meg et batterigrep. Da satt kamerat veldig godt i hånden.

Et annet tips er å gå til en butikk og "prøve" det. Da får du og et intrykk av hvordan kamerat er.

Lenke til kommentar

Det PMnormal forsøker å forklare er at 400D er et veldig godt kamera. Men det er andre kamerasystemer som er akkurat like gode, og som kanskje gir funksjonalitet du ikke får med et 400D.

Det viktigste er at du finner et kamera som passer dine hender, gå innom en velassortert fotobutikk og prøv å holde i alle kameraene du har råd til. Det som passer best, det velger du.

Når det kommer til bildestabilisering, dersom du kjøper 400D bør du velge bort kitobjektivet EF-S 18-55, og heller kjøpe 18-55 IS. 18-55 IS har som du sikkert forstår IS, men det er også mye skarpere enn 18-55 uten IS.

Men som sagt, ikke velg et kamera før du har prøvd det, og minst like viktig, ikke velg et kamera før du har prøvd andre kamera.

At du har et kompakt Canon-kamera er en sak, i speilrefleksverdenen er det ikke så veldig overførbart, og uansett er alle speilreflekskameraene i salg i dag gode.

Lenke til kommentar
ja, da var det min tur til å kjøpe speilreflekskamera! har sansen for Canon EOS 400D da :) men da lurer jeg på om det er noe å satse på.. har noen noe erfaring med dette kameraet? gi meg noen tips! :) noe eksta utstyr jeg MÅ ha? naboen på hytta, sier at joeg MÅ ha linse med stablisator. er dette VELDIG viktig? har alltid likt å ta bilder, og har alltid ønsket meg speilrefleks. så nå anntar jeg tiden er inne for å kjøpe et.. :) har noen noen innspill? sleg dem ut :p

eos 400 er greit nok det. om du som mange andre finner eos 400 litt lite kan du sjekke ut dette på elkjøp.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...Z8AAAEOA.I03xiL

Lenke til kommentar

Hei

Har Canon EOS 450. Anbefale det på det varmeste. Må innrømme at æ e nybegynner. Men Kamera er veldig lett å bruke. Det tar flotte bilder. Stor fin skjerm,Syk bra batteri kapasitet. Har bildestablisator i linsa, (IS) som fulgte med. Har bare god ord om det til nu. Neste steg blir ei linsa med bedre zoom. :)

Hilsen en som har akurat invistert.

Legger med en test

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=3910

Endret av kultstig
Lenke til kommentar
naboen på hytta, sier at joeg MÅ ha linse med stablisator. er dette VELDIG viktig?

Har du prøvd andre kamera enn Canon? Det finnes veldig mye bra kamera der ute.

Blant annet Pentax/Samsung har bildestabilisator i kamerahuset. Dette gjør at du få bildestabilisering på alt av objektiv du måtte finne på å sette på kamerahuset.

På Canon og Nikon så må du kjøpe dette hver gang du skal ha et objektiv med bildestabilisering.

Og som flere nevner tidligere i tråden så bør/må du prøve å holde kameraet før du kjøper.

Gjerne prøv flere aktuelle modeller fra forskjellige produsenter.

Jeg har heller ikke stabilisering på noen av mine objektiver og det går veldig greit foreløpig. Kommer nok til å gå for stabilisering når det blir en ny tele på meg en gang, men før det så er vidvinkel(Uten IS), ny lyssterk normalzoom(Uten IS) og nytt stativ på listen.

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar

Det var nok det jeg hintet litt til. Hvis antishake er veldig viktig for trådstarter bør han kanskje vurdere om han ønsker å kjøpe det hver gang han skal velge et objektiv, eller om han ønsker det på alle objektiver. Isåfall må han kikke et annet sted enn hos Canon og Nikon. Alle de andre har nemlig stabilisering i kamerahuset, ikke i optikken.

Lenke til kommentar

Hei, er kanskje litt sent ute, men jeg kan gladelig fortelle at jeg er en fornøyd bruker av Canon EOS 400D. Kjøpte kameraet med kit objektiv + Sigma 10-20 og er svært fornøyd med bildene jeg har tatt og gleder meg voldsomt til å investere i flere objektiver når den tid kommer.

Selvfølgelig vil det kanskje også være flott å kjøpe et annet kamera med innebygget IS og kanskje LiveView, men en av grunnene at jeg kjøpte dette kameraet var at jeg kunne låne noen av objektivene til nær slektning av meg som jobber som proff, og at det fantes et god bok om selve kameraet. Er selv en person som ønsker å kunne alt om verktøyet som jeg bruker og boka Digital Rebel XTi/400D Digital Field Guide var som sendt fra himmelen.

Ønsker deg lykke til med valget, og ønsker bare å gjøre deg oppmerksom på at du kanskje kan tenke på dokumentasjon som følger med kameraet evt. bøker som er skrevet for å forklare mer utdypende om både funskjonene og hvordan de brukes, var ikke så fornøyd med den medfølgende manualen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...