Fritz0r Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Volvo viste frem i Geneva 2003 en VCC bil (Versatility Concept Car), hvor de skulle bevise at en kunne bygge en større bil uten tap av ytelse, comfort og sikkerhet. Og Teknikens Värld fra Sverige hevder at VCC er nettopp hva den fremtidige V100 blir, litt over XC90 klassen. VCC conceptet har vært en pågående design studie fra Volvo, og det ser ut som at det er større og større sjans for a V100 blir en realitet. Bildene under er concept bilder laget av Teknikens Värld, og om disse stemmer, så kan dette bli en top selger av en bil. Fåreløpig estimert slipp dato er 2010/2011. Volvo VCC [V100 (2010/2011)] Kilde med flere bilder: http://www.worldcarfans.com/9080602.013/vo...00-in-the-works Lenke til kommentar
Carman Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 står om den i et svenskt bilbad nå.. Teknikkens verden eller noe! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Som du leser i artikkelen, er det der infoen kommer fra Lenke til kommentar
Swe Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Og jeg sitter her og blir stadig mer oppgitt over Volvo sin komplett fraværende satsing på interessante motorer. Leste forleden om XC60 som jo kommer til høsten/vinteren en gang. Artig utseende. Klassisk Volvo-interiør (som jeg synes er pent og pyntelig). Motoralternativer? Joda ser du... En konvensjonell 6-sylindret bensinmotor på 3 liter, og to de to gamle (utgått på dato?) dieseltraverne 2,4D og D5. Ikke hybrid. Ikke etanol. Ikke noe som helst som pirrer interessen det minste. Når skal Volvo våkne opp og innse at bilkjøpere (eller i hvert fall jeg...) ikke ser på design alene, men gjerne vil ha noe smart og i det minste en smule fremtidsrettet under panseret?? AARGH! Sorry, måtte bare få det ut :!: Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Og jeg sitter her og blir stadig mer oppgitt over Volvo sin komplett fraværende satsing på interessante motorer. Leste forleden om XC60 som jo kommer til høsten/vinteren en gang. Artig utseende. Klassisk Volvo-interiør (som jeg synes er pent og pyntelig). Motoralternativer? Joda ser du... En konvensjonell 6-sylindret bensinmotor på 3 liter, og to de to gamle (utgått på dato?) dieseltraverne 2,4D og D5. Ikke hybrid. Ikke etanol. Ikke noe som helst som pirrer interessen det minste. Når skal Volvo våkne opp og innse at bilkjøpere (eller i hvert fall jeg...) ikke ser på design alene, men gjerne vil ha noe smart og i det minste en smule fremtidsrettet under panseret?? AARGH! Sorry, måtte bare få det ut :!: Helt enig! Lenke til kommentar
Carman Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Som du leser i artikkelen, er det der infoen kommer fra åja.. var litt opptatt med noe annet samtidig som jeg leste det så fikk ikke med meg alt som stod der x3 Carman og ut... ;3 Lenke til kommentar
Swe Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Helt enig! Takker! Og når jeg først sprer litt eder og galle over den svenske bilindustrien så må jeg bare si at Saab ikke er mye bedre... Her klarer de endelig, etter mange år (ja, jeg vet, det har vært en tøff kamp mot GM) å gi oss en 4-hjulsdrevet bil, 9-3 XWD. Glimrende, tenkte jeg. Selv om den først dukker opp i toppmodellen så tar det vel ikke lang tid før man kan få seg en 9-3 2.0t BioPower XWD. Men månedene går, og jeg har enda ikke sett snurten av noe slikt. Hvor vanskelig kan det være å sette sammen en bil som kundene vil ha, når man har samtlige komponenter liggende på bakrommet??? All verdens konseptmodeller og fremtidsvisjoner hjelper ikke. Skjerpings, svensker!!! Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Kunne tenkt meg en Volvo med el-motor jeg:) Lenke til kommentar
Swe Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Kunne tenkt meg en Volvo med el-motor jeg:) Hva med en plugin-hybrid som går på etanol, eventuelt syntetisk diesel? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Har du en link? Hehe, nei hadde det vært så vel! Jeg bare fantaserer litt jeg :!: Håper bare bilprodusentene følger etter snart. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Åja Men hva med det C30 Conceptet, en C30 med en elmotor i hvert hjul? Det hadde vært kult Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Det finnes private aktører som bygger om motorer og slikt. For en 9-3 her i Sverige koster det ca. 7000 og bygge om for Ethanol bruk, vet ikke helt hva som de gjør med motoren, men det er vel snakk om ny CPU/hjerne, nye dyser og ny pumpe om jeg ikke tar helt feil... Bilen vil gå opp fra 0.6 på mila med bensin til 0.9/1.0 med Ethanol (E85). Men prisen vil vel være bedre og gå over til ethanol, om bensin prisen fortsetter og stige... Lenke til kommentar
Swe Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det finnes private aktører som bygger om motorer og slikt. For en 9-3 her i Sverige koster det ca. 7000 og bygge om for Ethanol bruk, vet ikke helt hva som de gjør med motoren, men det er vel snakk om ny CPU/hjerne, nye dyser og ny pumpe om jeg ikke tar helt feil... Joda, ombygging kan man jo alltids gjøre, men man vil jo helst kjøpe bilen slik fra fabrikken, og slippe eventuelle problemer med garanti og denslags. Selv om det ofte blir fremstilt slik så er det jo ikke bare barnemat å bygge om en bensinbil for etanol. Det jeg ikke skjønner er at bilprodusenten selv, som jo faktisk innehar teknologien, ikke kan tilby denne på samtlige modeller. Prispåslaget er jo mildt sagt minimalt (ca. 5-6000 kroner her i Sverige om jeg ikke tar feil...). Egentlig burde det ikke være mulig å kjøpe en Saab 9-3 2,0t bare med bensindrift i dag, ei heller Volvo V70 2,5T. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Volvo sliter i motbakke. Ford vil selge, men ingen ser ut til å vil kjøpe... BMW takket eks. nei for litt siden. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Se her gitt! Ser ut til at Volvo endelig har våknet fra dvalen og luktet på kaffen, for å si det sånn. Bare synd at det drøyer enda et år før man ser noen resultater... Alla "onödiga" projekt som inte handlar om minskad bränsleförbrukning är stoppade och istället satsas allt krut på lägre CO2-utsläpp. Redan hösten 2009 kan vi få en V70 som bara släpper ut 119 g/km (!) och det kommer en turboladdad 1,6FT för E85-bränslet. Allra bäst blir en superoptimerad C30 som bara ska släppa ut 104 g/km. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 De konseptbildene der må jo være tre år gamle ... Ikke særlig moderne Volvo-design det der, sett i forhold til f. eks. XC60. Volvos designsjef har jo sagt at XC60 sier mye om hvordan Volvo kommer til å se ut fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå