Gå til innhold

Er røyken fra tinn farlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, tinn tror jeg ikke er det verste. Det brukes jo faktisk i noe bestikk, dramglass osv. Men jeg vet sikkert at bly røyken ikke er helt sunn.. Flussmiddel damp er vel heller ikke det beste man kan puste inn. Likevel dauer du ikke av en time nå og da! Kroppen bruker som regel å si i fra først. Får du hodepine, blir kvalm osv. kan du jo kanskje flytte deg under kjøkkenviften?

Lenke til kommentar

Du får en viss blydamp når du lodder med vanlig tinn og bly er ikke godt for kroppen din over lang tid..... (Tinn/bly-fordelingen i vanlig loddetinn er vanligvis 60/40.) Så man bør unngå å puste inn for mye. Bruk en vifte som trekker lufta bort fra loddestedet. En enkel kabinett-vifte stående 10 cm fra loddestedet gjør nytten.

 

Men riktig, det er nok fluss-middelet som ryker mest. Vet ikke hvor skadelig det er, men mye røyk gir deg ihvertfall hodepine.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke TINNET det kommer røyk fra da! Det er loddepastaen som ligger inne i noen typer loddetinn...Og hva er forresten "blyrøyk"  :lol:

 

ahahaa mr. smart ass... Så kalles det for damp da, men hvis man ikke tok poenget så har man andre problemer.

Dessuten må du gjerne smelte bly og fortelle meg hva du ser :lol:

 

Nok en gang kommer litt praktisk erfaring med i bildet :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...