CypheroN Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Muntlig eksamen for meg nå, og tema er "en bursdagsfest". Jeg ble veldig lei meg når jeg kom opp i det. Helt teit tema synes jeg, men oppgaven er altså slik: Jeg skal fortelle en historie (en bursdag) hvor jeg stadig vekk putter inn fakta fra naturfag. Har kommet fram til maten og drikken i bursdagen, som da blir om fordøyelsen og sånt. Også ankommelsen til bursdagen forteller jeg om co2 osv. Noe mer? dette er vanskelig! Jeg er ikke flink i Naturfag! Takk på forhånd! PS: Kjappe svar I need Edit: etter 5. Juni er et ikke vits å svare på denne tråden mer. Edit 2: Ferdig med eksamen, takk for alt Endret 5. juni 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Biologi-> fordøyelsessystemet Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Takk. det vil da bli når dem spiser i denne bursdagen. noe mer? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 I bursdagen er de inne i husvarmen og spiser kake og pizza laget i ovnen, de har lys i taket og så videre. Hvor kommer denne energien fra? Fortell litt om energikilder. ... for eksempel Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvorfor svever ballonger fylt med helium, men ikke ballonger fylt med luft? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Oh oh! Hvorfor fester balongene seg i taket etter dem er ettertrykkelig gnidd mot skallen? Oh oh oh oh! Hvorfor får en lys stemme av å puste inn helium? Mye gøy du kan snakke om! Endret 3. juni 2008 av Knut Erik Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Men jeg vet ikke alt det der da. Jeg må søke litt rundt. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hint på den første: Statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 helium går fortere igjennom stemmebåndene eller noe, du får søke på internett. Og lydbølgerfra musikken. Forskjellige bølgelengder på de forskjellige fargene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Takk for alle tips, men nå står jeg virkelig fast! Kan nemlig ikke bare si sånn "De kjørte bil til bursdagen, og forresten: bil er en stor trussel pga Co2.." bla bla.. Nei! Det må nemlig PASSE INN! F.eks: Spising i bursdagen. En jente er feit og spiser derfor mye, så kommer jeg inn på det med karbohydrater osv. Høres sikkert lett ut, men jeg sliter! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hmm...tror det går bedre. Edit 1: Uten svar på 2 timer = tenke selv Edit 2: Men for all del, ikke slutt og svar! Endret 3. juni 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Justtried Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Si dem puster inn oksygen i bursdagen og ut CO2 -> fotosyntesen Teit forslag kanskje men ;p Vil hvertfall råde deg til å skumme gjennom Naturfagsboka di. Jeg er sikker på at du vil få noen ideer ut av det. Lykke til! Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Spiser de av engangstallerkener? Kaster de dem etterpå? Er det godt for miljøet? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Takk begge to. Signaturen til Emomilol føltes mitt i blinken. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Jaja Folkens. Da var jeg ferdig. Brukt mange av deres tips og triks. Får se hva jeg får. Nå gjenstår bare øving! Wish me good luck. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) Good Luck ma brotha Trøtt på kvelden? Denne tråden er over 8 år gammel... Edit: TS kan være lege by now for alt vi vet Endret 24. juni 2016 av LtdEdFred 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg