getmoney Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg kom opp i matte i muntlig eksamen og fikk temaet husbygging. Jeg lurer på om noen her har noen gode tips som jeg kan få bruk for. Har eksamen på torsdag - 5 juni. P.S : Jeg sliter seriøst.. Lenke til kommentar
gonzalez7 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Da blir det fort areal, pytagoras, vinkler og kanskje volum. Hva er det du egentlig lurer på? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lag ei skisse av et hus sett ovenfra. Da kan du regne ut gulvarealet i de forskjellige rommene. Vær kreativ, bruk sirkelbuer og trekanter og lag et skikkelig sært hus! Videre kan du koble inn at det skal legges gulv i dette huset for å videre beregne en pris på dette (en pris pr. kvadratmeter ellerno). Dette er noen rike folk, de har eget svømmebasseng! Lag noen tenkte dimensjoner på dette og regn ut volum. De har også en vannkran som spyler ut .. for eksempeel 10 liter vann i minuttet. Hvor lang tid tar det å fylle opp bassenget med den krana? The sky is the limit! WOOH! Lenke til kommentar
getmoney Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 takk for gode svar jeg sitter litt fast på hvordan jeg burde bygge opp fremføringen har dere noen tips til det og? Lenke til kommentar
Justtried Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hah, husker jeg kom opp i dette i 10. klasse jeg og, men jeg skulle bygge en garasje i stedet, selv om dette er stort sett det samme. Det jeg gjorde var å regne ut vinkler i forhold til hvor skrått taket var, hvor stor masse og volum grunnbygget hadde, vinkler i forhold til vinduer. Jeg husker også jeg lagde et trekanta og et rundt vindu for å vise at du kan dette med likebeint/likesidet trekant. Hvor mange taksteiner det trengs Bruk fantasien, ikke alt trenger nødvendigvis være praktisk korrekt ^^ Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Vel, Andy, du bør gå på skolen i morra og få hjelp av veileder. Ellers er det som de andre sier lurt med volum, areal, vinkler, etc. Det er opp til deg og din egen fantasi, egentlig (det spørs også på arbeidsinnsatsen din!). Husk for all del på å flette inn fotball i emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå