Gå til innhold

Samme mengde prottis på fridager som vanlig? (deff)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ganske standard deff er jo at man øker til 3 gram per kilo kroppsvekt protein, 25-30% sunt fett og resten fra karbohydrater med kalorirestriksjon selvfølgelig. Man vil altså kjøre på med mer protein på en deff.

Jeg kjører TCD (Timed Carb Diet), der jeg har 45% fett og 55% protein på dager uten vekttrening. På dagene med vekttrening får jeg i meg ~60 gram karbohydrater etter vekttreningen bare for å fylle på glykogenlagrene i muskulaturen (1 - 1 + 1), samt et måltid med litt karbohydrater en time etter der igjen. Kjører som regel dette fra søndag til lørdag og får oppkarbing på lørdagen.

Lenke til kommentar

Chrisbjerk: du kjører den ja, tenkte jeg skulle kjøre noe ala det samme, men valget falt altså på en "std" deff, ;) det enkle er ofte det beste hehe :p

Sandsvei: ja jeg vet da det ;) men var intressert i å høre hva dere andre gjør :p hører så mye forekjllig vettu ;)

edit: for de som er intressert ligger programmet mitt her ;)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=963110

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Jeg svarte da på spørsmålet ditt jeg gjorde jeg ikke? :p Bruker akkurat samme mengde på treningsdager som fridager. Grunnen til dette er at muskler bygger da også og for å opprettholde muskelmasse.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Proteinsyntesen er på topp ca 24 timer (+-) etter treningen, så det er som allerede sagt viktigst med protein dagen etter en hard treningsøkt, men det betyr ikke at det ikke er viktig med protein den dagen du trener.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...