Gjest medlem-98070 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Er det strengt å kjøre uten skilt foran på bilen (så lenge man har det bak seff)? Ser mange som mangler skiltet foran... hva skjer om noen ser det? Er det strengt forbudt? Hva blir konsekvensene? Og hva hvis man legger skiltet på frontruta? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 2000kr i bot + to prikker på førerkort, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Men hvis skiltet ligger på frontruta?? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Holder ikke, det skal være forskriftsmessig montert. Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Holder å legge det i framruta, så lenge det er godt synlig. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Er ingen permanent løsning da men.. Si at det var løst og at du skal hjem å skru det fast hvis du blir stoppa.. Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Holder ikke, det skal være forskriftsmessig montert. Det er feil. Du får lov til å ha det i frontruta så lenge det er godt synlig. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Nei. Har selv blitt stoppet med skiltet i frontruta (godt synlig), og fikk beskjed om at det skal være festet på anngitt plass forran og bak.. Sa det ikke satt ordentlig så jeg måtte fikse nye hull, så slapp bot da, men ville få bot om jeg blei stoppet igjen. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Holder ikke, det skal være forskriftsmessig montert. Det er feil. Du får lov til å ha det i frontruta så lenge det er godt synlig. En kamerat ble stoppet med skiltet i frontruta. Da fikk han beskjed om at det ikke var lov, fordi da var det lett å skjule det forbi bomringer og fotobokser. Han fikk ikke kjøre videre før han hadde festet skiltet i fronten. (Han manglet frontfanger, så han måtte faktisk surre skiltet fast til frontbjelken vha en mobillader.) Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Da har du vært uheldig. Selvfølgelig skal man ha mulighet til å feste det først. Kan jo dette ned på et rasteplass for alt de vet. OG, har SELV blitt stoppet, da i vanlig kontroll. Skiltet var greit fordi det var synlig, men skulle festes asap.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 det kommer nok ann på hvor du blir stoppet. vil ikke kjørt i flekkefjord slik: Til krig mot løse bilskilt så må si dette ser ut til å være en av de vanlige politiet kan selv bestemme om de vil gi forenklet forelegg / være snille. som i saken jeg viser til så inførte de null toleranse mot slikt i Flekkefjord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå