Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er veldig uerfaren på dette området, og har "arvet" et canon eos 350 her for noen uker siden. Bare lurte på om det finnes en måte å få se bilder rett etter de er tatt på pc, sånn at det går an å se om bilde er bra eller ikke på en litt større skjerm enn den bak på kameraet. Trenger jeg noe ekstra kabler da, hvis det er mulig i det hele tatt? Har de som følger med kameraet.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle fulgt med en CD med kameraet. Fikk du den ? Der finnes Canon sine programmer som ZoomBrowser, Digital Photo Professional med mere.

 

Har du ikke CD-en, så kan du begynne med Picasa (http://picasa.google.com).

 

Nei, tenkte mer det å koble kameraet til en pc, og eventuelt vise bildet der. Eller om det er en måte å direkte lagre bildet på pcen etter det er tatt?

På den CD-en jeg nevnte så finnes det programmer for å gjøre slikt.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Canon legger bare ut oppdateringene, så det er derfor det er viktig å ta vare på den CD-en.

 

Oppdateringen bør du forøvrig også installerere.

 

Tom

 

Ok, da får jeg bare prøve å oppdrive den cden da:)

takk for raske og gode svar

God ide. Har du ingen venner med Canon da`? Du kan bruke også CD-en til EOS 400D,30D eller 40D.

 

Tom

Lenke til kommentar
Er veldig uerfaren på dette området, og har "arvet" et canon eos 350 her for noen uker siden. Bare lurte på om det finnes en måte å få se bilder rett etter de er tatt på pc, sånn at det går an å se om bilde er bra eller ikke på en litt større skjerm enn den bak på kameraet. Trenger jeg noe ekstra kabler da, hvis det er mulig i det hele tatt? Har de som følger med kameraet.

På forhånd takk

Det følger alltid to ledninger med kameraet til Canon, den ene er med USB kobling til PC-en den andre er med ledning for videokanalen på TV'n. Så hvis du ikke har de fine programvarene på CD-ene som følger med, håper jeg du fikk de nødvendige ledningene med kameraet.

RandiA

Lenke til kommentar
Canon legger bare ut oppdateringene, så det er derfor det er viktig å ta vare på den CD-en.

 

Oppdateringen bør du forøvrig også installerere.

 

Tom

Rart de ikke legger selve programmene ut på nettet.

Det er ikke rart at verdens mest usympatiske kameraprodusent ikke legger noe som helst gratis på hjemmesiden sin.

Lenke til kommentar
Canon legger bare ut oppdateringene, så det er derfor det er viktig å ta vare på den CD-en.

 

Oppdateringen bør du forøvrig også installerere.

 

Tom

Rart de ikke legger selve programmene ut på nettet.

Det er ikke rart at verdens mest usympatiske kameraprodusent ikke legger noe som helst gratis på hjemmesiden sin.

Synes det er rart uansett hvordan man vrir og vender på det. De har jo ingenting å tape på det siden folk som ikke har et Canon kamera ikke kommer til å bruke programmene uansett og har man kjøpt et Canon kamera har man også kjøpt programmene.

Lenke til kommentar
Tror min søster har et 400d, hadde jo vært glimrende hvis det funker. Skal teste det ut senere i dag, takker nok en gang for raske og gode svar =) Genialt forum

 

Du kan sikkert bruke Zoombrowser og EOS Utility (CD-en)fra den, jeg bruker også fra et tidligere Canon. Bruker til og med ledningene som fulgte med Canon IXUS til min EOS 400D.

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Synes det er rart uansett hvordan man vrir og vender på det. De har jo ingenting å tape på det siden folk som ikke har et Canon kamera ikke kommer til å bruke programmene uansett og har man kjøpt et Canon kamera har man også kjøpt programmene.

 

Pøh. Logikk. Sånt biter ikke på grådighet!

Lenke til kommentar

Jeg bruker DPP innimellom, og er ikke alene om det. DPP gir utmerkede resultater hvis det er kun konvertering fra raw man ønsker. Noen ganger skal jo et bildet en god runde innom Photoshop i tillegg, og da trenger man ikke mer avanserte muligheter. Det gir faktisk veldig flotte resultater uten mye mikkmakk, og da er det verdt det å ha det installert.

 

Det som er artig er at det kan ta utgangspunkt i jpg-innstillingene når det konverterer. Det betyr at man kan spare mye tid med å konvertere hurtig.

Lenke til kommentar

Nå har ikke trådstarter skrevet noe om han/hun bruker jpg eller raw, vil tippe det er jpg på bakgrunn av spørsmålet - og da bør det vel uansett bare være å koble kameraet til pc-en med usb-kabelen og dermed få tilgang til å se bildene via File browser eller tilsvarende standard windowsprogram? Det funker iallfall meget bra med Nikon.

 

Er det raw stiller saken seg selvsagt annerledes.

 

Glemte i farten den enkleste metoden, hvis pc-en har kortleser som matcher minnekortet er det bare å ta det ut av kameraet og sette inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...