Gå til innhold

Zalman Fan Mate 1 på strømforsyning?

ebso86

Anbefalte innlegg

Jeg har en 450W strømforsyning med 2 vifter.

(modell finner dere i signatur)

Det jeg lurer på er om jeg kan bruke en "Zalman Fan Mate 1" på viftene i strømforsyningen?

Må jeg ha en til hver vifte i såfall?

Hvordan monterer jeg en slik "ting"?

Noen som kan komme med en god fremgangsmåte?

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke FanMate.

Enkleste tilkoblingsmåten er vel å lure ledningene ut av topinskontakten (uten å kappe dem), stikke dem inn på riktig pinne på FanMate og isolere godt. FanMate plugger du da i en viftekontakt på hovedkortet.

Er ikke sikker på hvor mange watt viftene trekker, men jeg tror det skal gå bra å koble begge viftene på samme FanMate.

En annen ting som går an er å seriekoble viftene. Dette har jeg gjort selv på samme forsyning.

Lenke til kommentar

Jeg har 1 fanmate på psu vifta mi, det kan gå greit å ha 1 på 2 stk vifter også. SJEKK ut total effekt, watt / Amp dette er viktig! En annen meget viktig ting er: fanmaten er beregnet på 12 volt INN. kobler du fanmaten inn direkte på ledningene til viften KAN du ha et problem med en gang, fordi mange vifter i dag er regulert med en ntsc dvs. at input til org. viftene er REGULERT fra feks 5-12 volt... ettersom hvor varmt ditt psu går. Fanmaten er laget for fast 12 volt inn som sagt. det du kan gjøre er å bruke FAST 12 volt fra psu (som går til HK) til fanmaten. dette fungerer 100% garantert. gjør det slik du! Løst sagt, vil 2 stk 8cm stnd. vifter gå greit på 1 stk fanmate ja. ta en titt på web'en min, mulig du finner info som er til nytte der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...