ebso86 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har en 450W strømforsyning med 2 vifter. (modell finner dere i signatur) Det jeg lurer på er om jeg kan bruke en "Zalman Fan Mate 1" på viftene i strømforsyningen? Må jeg ha en til hver vifte i såfall? Hvordan monterer jeg en slik "ting"? Noen som kan komme med en god fremgangsmåte? Mvh. Erik Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 beste måten og gjøre det på er å la være. PSUer er en av de få tingene du absolutt ikke burde modde kjølinga på med mindre du vet VELDIG godt hva du gjør, og da mener jeg VELDIG GODT. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Du kan bruke FanMate. Enkleste tilkoblingsmåten er vel å lure ledningene ut av topinskontakten (uten å kappe dem), stikke dem inn på riktig pinne på FanMate og isolere godt. FanMate plugger du da i en viftekontakt på hovedkortet. Er ikke sikker på hvor mange watt viftene trekker, men jeg tror det skal gå bra å koble begge viftene på samme FanMate. En annen ting som går an er å seriekoble viftene. Dette har jeg gjort selv på samme forsyning. Lenke til kommentar
sten Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har 1 fanmate på psu vifta mi, det kan gå greit å ha 1 på 2 stk vifter også. SJEKK ut total effekt, watt / Amp dette er viktig! En annen meget viktig ting er: fanmaten er beregnet på 12 volt INN. kobler du fanmaten inn direkte på ledningene til viften KAN du ha et problem med en gang, fordi mange vifter i dag er regulert med en ntsc dvs. at input til org. viftene er REGULERT fra feks 5-12 volt... ettersom hvor varmt ditt psu går. Fanmaten er laget for fast 12 volt inn som sagt. det du kan gjøre er å bruke FAST 12 volt fra psu (som går til HK) til fanmaten. dette fungerer 100% garantert. gjør det slik du! Løst sagt, vil 2 stk 8cm stnd. vifter gå greit på 1 stk fanmate ja. ta en titt på web'en min, mulig du finner info som er til nytte der.. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Noen som har en framgangsmåte? Eventuelt link til en side som har det? Med bilder? Mvh. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå