Haans Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jeg kom opp i mattemuntlig, og har 48 timer på meg til å forberede oss. Emnet er mobiltelefon, og tar for meg f.eks at jeg skal kjøpe en mobiltelefon, sammenligne abonnementer osv. Men jeg kommer ikke på noe ? Hvordan kan jeg koble inn matte med dette? =S Endret 3. juni 2008 av Haans Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du kan sette opp 2 ulike abonnement, finn et fra netcom og et fra telenor. Hvert abonnement har en månedsavgift, en startpris, en minuttpris og en SMS-pris. Feks (dette er fiktive tall): Telenor: 200kr/mnd, 0,59 kr oppstart, gratis ringetid, 1 kr melding Netcom: 99kr/mnd, 0,39kr i oppstart, 0,50kr i ringetid, 0,50kr/melding Per ringer 30 samtaler på gjennomsnitlig 2 minutter i løpet av en måned. Han sender 60 meldinger. Hvilket abonnement bør han velge? Hvor lange må hver av de 30 samtalene hans være i gjennomsnitt for at det skal lønne seg å velge det andre abonnementet? En telemast har en dekningsradius på 1,36km. Hvor stort areal dekker denne masten? Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lineær optimering, hvis du har lært det. Snakk sakte, utdyp detaljer, fortell hva du gjør osv, og du får fort et foredrag på 20-30 minutter. Lenke til kommentar
Haans Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg kom opp i mattemuntlig, og har 48 timer på oss til å forberede oss. Emnet er mobiltelefon, og ta for meg f.eks at jeg skal kjøpe en mobiltelefon, sammenligne abonnementer osv. Men jeg kommer ikke på noe ? Hvordan kan jeg koble inn matte? =S Tusen takk, noe mer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå