Nitrax92 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hei ! Vel ja jeg kom opp i samfunnsfag i muntlig eksamen, hvor temaet er Internasjonale konflikter/Den kalde krigen. Har dere noen tips om hva som er viktiskt og ta med i dette temaet? Er en sån liste med "stikkord": -Kommunisme/kapitalisme -Øst/Vest -Jernteppet -Nato og Warzawapakten -Stasi/Overvåkning -Dominoteorien -Amerikansk Krigføring: Korea, Vietnam -Avspenning Nå vet ikke jeg helt hva alt det der er, men det finner jeg nok kjapt nok ut ved google Men er det noe mer som er viktig? Takker for alle svar! Endret 3. juni 2008 av Nitrax92 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 For det første, gratulerer med å ha kommet opp i et så interessant tema og ikke minst fag! Hadde det vært meg hadde jeg vært storfornøyd, men nå regner jeg med at dette er 10. klasse stoff. Jeg ville tatt utgangspunkt i stikkordene du har fått utdelt, og gått dypt inn i samtlige. Da fyller du lett en muntlig eksamen. Det er mye gode stikkord i den lista der, og spesielt kommunismen mot kapitalismen står særdeles sentralt. Ideologier som står mot hverandre. Ellers bruker du resten av stikkordene til å forklare enkelthendelser som skjedde (hvorfor) og hva de førte til. I historie er det mye hvorfor skjedde det og hva førte det til. Og evt. hvilke konsekvenser fikk det for det?! Veldig viktig å ha litt slike spørsmål klart foran seg! Lykke til, dette klarer du kjempefint :- ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå