Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mitt skip med skole synker!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk ekstremt dårlige karakterer første året på VGS... jeg får nå også ekstremt dårlige karakterer andre året, og stryker i noen fag. Jeg gir nesten opp!

Problemet er visst at jeg aldri møter opp! Men jeg trives ikke blant mennesker! Altså, jeg kan gå på butikken etc. ingen problemer slik. Men har aldri likt klassen... folka på skolen.

Sitti i et klasserom med folk og føler alt er bare waste of time! Herregud tenker jeg... disse 45 minuttene gjorde vi INGENTING!!! Sånn tror jeg mange føler. Uansett... jeg er screwed! Så blir man lat og gjør ikke lekser, alt går gale.

Så jeg tenkte... kanskje ta alt som privatist da? Sitte hjemme, slappe av å lese og regne. Ingen bekymringer!

Så jeg satt opp ei liste... må jeg virkelig ta opp alt dette?:

 

1 norsk

2 nynorsk

3 naturfag

4 geografi

5 gym

6 samfunnsfag

7 Matte T

8 Matte r1

9 Matte r2

10 Fysikk 1

11 Fysikk 2

12 Kj 2

13 Kj 3

14 Bio 1

15 bio 2

16 Historie nyere

17 historie eldre

18 religion

19 tysk

20 engelsk

 

Mangler jeg noe? Kan jeg ta bort noe?

Er det mulig.......? Eller skal jeg bare gå å henge meg? Og bli lavmål resten av livet mitt? Æsj så irriterende :(. Jeg skal ha realfag!

Takk for hjelp!

Endret av nevoscript
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil jo ikke sløse bort masse år for å gjøre ALT om igjen! Nekter! Aldri livet! Da legger jeg meg å dør i veien heller.

Er likevel veldig frustrerende! Kunne jeg ønske jeg bare var en hund... som bare gikk tur, sov og spiste.

Men uansett... ser liste OK ut?

Språk blir nok det største problemet! Så der må jeg finne på noe jævli lurt, tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest member-101642

Hva er alt dette pisset om selvmord? Du tar ikke livet ditt fordi du sliter med skolegangen. Karakterene kan forbedres, men da må du først gjøre noe med den psykiske helsen din. Hvis du ikke takler folk, ville jeg tatt meg en tur til psykolog. I tillegg må du ikke miste motet så lett. De fleste har perioder der skolen går dårlig, men man skal ikke tenke på å henge seg kun fordi om.

Lenke til kommentar

Hvis du til sammen har fem års yrkeserfaring, omsorgsarbeid eller annen bestått utdanning etter grunnskolen, kan du få generell studiekompetanse ved å ta de seks minstekravsfagene. De seks fagene er:

 

* Norsk

* Matematikk

* Naturfag

* Engelsk

* Nyere historie

* Samfunnslære

 

Visst ikkje så må du ha minimum 90 timar fordelt på tre år og i følgje gammal læreplan må du ha 1 storkurs. Det finst fleire stadar som tilbyr nettbasert undervisning slik at du får rettleing.:)

 

du kan klare det ikkje gje opp. Kjenner mange som har tatt vgs som privatister. Og har selv tatt alle studieretningsfag som privatist. Ikke noe stress. men krever disiplin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...