Gå til innhold

PC? Dette kjøper jeg neste uke

Anbefalte innlegg

Kjøper ikke alle komponenter som trengs men det er forde jeg har de som mangler fra før som feks skjermkort, skjerm, tast......osv men men.

For andre som fortsatt leter så kan muligens dette være til noen hjelp.

( NB: Grunnet postoppkrav og variabel leverings tider liker jeg best å kjøpe mest fra samme firma så dette er ikke nødvendigvis de beste prisene men de er heller ikke de værste. Sett sånn når du har dem i stua mener jeg :) blablabla )

Fra: http://www.Komplett.no

- TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

Kr: 682

- Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv

Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW

Kr: 750

- Vifte: EKL Kabinett Vifte 80x80x25mm

Vifte m/5,25" kontakt

Kr: 100

- Intel Pentium 4 2.53 GHz Boxed PC533

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Kr: 1956

- Asus CD-brenner IDE 48x/24x/52x

CRW-4824A, Intern Retail (FlextraLink

Kr: 541

- Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM 1269

ATA/100, harddisk 2MB cache

Kr: 1269

Og fra: http://www.vaagenconsulting.no/

- GA-8INXP Gigabyte Hovedkort

Kr: 1979

Sum u/frakt: 7277,-

Takker også de som har hjulpet meg fra dette forumet med å komme frem til dette resultatet. Kom gjærne med tilbakemeldinger her også 8)

:woot::woot::woot: :woot: :woot::woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke så aller værst ut, men du må vel ha to 256mb brikker på det hk tror jeg(eller surrer jeg nå?????)

HVordan skjermkort har du?

Edit: Er det veldig viktig for deg å få akkurat det HKet siden det er det eneste du ikke kjøper på komplett?

Lenke til kommentar
Ser ikke så aller værst ut, men du må vel ha to 256mb brikker på det hk tror jeg(eller surrer jeg nå?????)

du surrer nok :p man MÅ ikke ha to brikker men det anbeflaes på det sterkeste.

ellers ville jeg kjøpt pc3200 ram, og gått for ett Asus P4G8X hk fra komplett, så slipper du å bestille fra den siste sjappa.

Lenke til kommentar

Greit nok hvis dem sier i butikken at jeg vill får mye mer ytelse fra 2x256 enn 1x512 så mulig jeg bytter, men hvis den ytelsen er liten så gidder jeg ikke forde 1024 kommer jeg sikkert til å oppgradere til senere alikavel :)

Først så er HKet GA-8INXP viktigs forde den har bra specs som er litt bedre enn P4G8X Deluxe og jeg har "bygget" resten utifra det HKet.

Grunnen til at jeg tar PC2700 er forde HKet er laget for PC2100 akuratt som P4G8X Delux og jeg ser da ikke helt vitsen å punge ut 1000 kroner ekstra for noe jeg ikke i realiteten får brukt.

Toweret og de andre små komponentene som cd brenner ol er valgt forde jeg får mye for pengene. Selvfølgelig feks er det sikkert mang "bedre" eller kuulere tower der ute, men de er ikke til 750 m/350w strømforsyning heller da.

Skjermkortet jeg har er ikke helt nytt og jeg kan forbedre ytelsen ved å skifte det , men da hadde det vært mindre penger til resten derfor holder jeg på det litt til. Kortet er:

Radeon 8500 LE 64DDR ( Excalibur )

:woot::woot: Håper det ga svar :woot::woot:

Lenke til kommentar

ih8myself Det er Pentium ikke AMD hehehe :wink: .

Kjøpte toweret direkte i butikken idag grunnet vekta. Fy faen jeg hvar posetivt overrasket assa... Toweret anbefales ( hvilket se øverst ). Ved siden av at det er 2 vifter som følger med, en til døra og en til strømforsyningen w360, så er det tottalet plass til 6. Plassen er også mer enn romslig men ikke for stor, synes jeg da :smile:.

Det eneste som er kjipt med toweret er hvis du Linker veldig mye og ikke har bil hahaha :evil::roll: da den i den sammenheng kan være litt stor i høyde og vekt ca 8,5 Kg.

Det økonomisk kjipe hvar at det tilbudet gikk ut i dag!!! som gjorde at jeg måtte kjøpe det samme toweret til 795kr (butikk ikke web) uten å få med x antall Usb og Fw porter foran på toweret. Den jeg hadde tenk og som hvar på tilbud koster nå 1095 ( web ) hvis noen lurte på det og den jeg kjøpte koster 723 ( web )....

Fikk bare lyst til å dele denne erfaringing 8)

:woot::woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Delene ligger nå i transit ( posten ) hjem til meg, men grunnet pris endringer ble den en 1000ing dyrere ( 8000 ) med:

Samme Twinson PC3200 ram Cl2.5 , Asus 52x24x48 Brenner og en annen hardisk type ( den som er anbefalt av Hardware.no husker ikke produsenten i hue ) med 120 gb 7200 8mb cach :smile: Ergo litt bedre hehe Gleder meg faktisk litt til jeg får den :wink: hehe Er nok litt nørd ja, men nørd er jo ikke noe skjeldsord nå lenger :p

:woot::woot::woot:

Hvis noen lurer på hvor jeg kjøpte HK Gigabyte 8inxp fra så hvar det absolutdata.no som nå har 2 igjen på lager tror jeg.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...