Gå til innhold

Hardware.no: Age of Conan-reklame

Anbefalte innlegg

Sensitive mennesker, hisser seg opp, sletter startsider lager mye styr.

På en gratisside kan må man vel godta litt av hvert.

Hadde jeg fått 200.000kr av elkjøp for å henge opp en banner uten for huset mitt hadde jeg gjort det selv om det egenlig ikke står i stil til resten av husne, hvorfor skal hw.no gjøre noe annet?

Selve siden er ikke forandret, bare fargene utenfor , har det egentlig så mye å si de 10 sekundene man er der?

Det finnes større problemer i verden.

gjør det?

har du noen eksempler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe stort problem, men prinsippet er at hw's troverdighet og seriøsitet faller ved slik reklamebruk.

Det finnes alltid et problem i verden som er større, men man kan ikke la være å prøve å forandre på de små man synes er irriterende! At andre i verden ikke har mat, betyr vel ikke at du skal slutte å ete? Jeg bruker hw og forumet flere ganger daglig, og da vil slik reklamebruk bli veldig forstyrrende.

Det har litt å si, på en side med flere tusen (hundretusenvis?) lesere hver dag, som også har vært ansett som seriøse, ligner et horehus med tk domene. At VG gjør sånt er en ting, for det er jo en dildo avis.

Lenke til kommentar

Jeg synes at hw.no har utviklet seg i en litt negativ retning i det siste året.

En produktomtale med tittelen "AMD eller Intel - hvem er best?" er noe man kunne forvente å lese i Itavisen, eller kanskje tilogmed vg.

Omtaler som sammenligner prosessorer fra Amd og Intel trenger ikke nødvendigvis gå ut på å kåre ytelsesvinneren, men heller beskrive styrkene og svakhetene til begge prosessorene. Kanskje oppsummere hvilke prosessor / platform som egner seg godt til forskjellige oppgaver.

Selvfølgelig skal man også direkte sammenligne rå ytelse, som denne testen stort sett gikk ut på, men det i seg selv gir langt i fra et helhetlig bilde på hvor god en prosessor er. Eller hvilken som er best for forskjellig typer brukere.

Rå ytelse er nesten helt irrelevante for alle som ikke er gamere,overklokkere eller som har behov for å kjøre tyngre oppgaver på datamaskinen hele tiden. Hvis ikke man trenger rå ytelse, så yter de fleste prosessorene fra både Amd og Intel bra nok. Hva er best av Amd og Intel for denne typen brukere? Det sier ikke den artikkelen mye om.

Det blir som å sammenligne to biler for så kåre den raskeste som "vinneren". Det er jo ikke nødvendigvis den beste bilen for alle bare av den grunn.

Riktignok er artikkelen ikke usaklig i seg selv. Den er godt skrevet og formulert (bortsett fra overskriften saken har på tek.no). Jeg føler bare at fokuset ligger på helt feil sted. Det igjen indikerer at hw.no ikke er den beste siden for gode og fullstendige omtaler.

Hvis jeg trenger omtaler av prosessorer / hovedkort / plattformer går jeg som regel direkte til større utenlandske nettsider som har høyere kvalitet på omtalene sine. Før i tiden, brukte jeg nesten kun hw.no til det.

Strengt tatt blir ikke situasjonen særlig bedre av en latterlig stor reklame som står i sterk kontrast til resten av siden og som i det hele tatt strider mot all designskikk.

Jeg håper de fikk godt betalt for det, men det var neppe verdt prisen uansett.

Ps: Det skal nevnes at hw.no også har positive sider. Prisguiden er f.eks et veldig nyttig verktøy som har spart meg masser av tid. Bare synd at prisene ikke alltid er riktige, og at den ikke alltid får med seg alle produktene på det norske markedet.

Men jeg kan jo skjønne at det er vanskelig å holde en så stor mengde informasjon oppdatert og korrekt til enhver tid.

-----------------------------------

War: Du vinner ingen diskusjoner med poeng som "det finnes større problemer i verden". Bare et lite tips.

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

nja etter min mening så var skuffelsen større med nye design til hardware.no

(bruker sida langt mindre nå¨en før)

Da var tiden kommet til det punkt, der hardware også falt for å bruke reklame som bakgrunn, dvs hele toppen, og sider med en stor reklame. Dette har vi sett i de fleste aviser, og det virker veldig rotete, og det virker nesten som man er på annen side i det man kommer inn. Jeg mister fokuset helt på hvorfor jeg er her.

Jeg forstår man må ha reklameintekter her for å drifte dette, men hw burde holde seg for god til slike grelle reklamer som det her. Jeg kan ikke huske dere har brukt slike før?

Dette var den største skuffelsen på hardware til nå... Å skrive dette her føles merkelig da hadware ser ut som klipt inn Age of Conan's hjemmesider....

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de fleste andr her i tråden at denne reklamen var fryktelig stykk og forstyrrende, spesiellt i kombinasjon med HW.no sitt generelle design som er basert på hvit/lyseblå. Total crash og øyefang på en dårlig måte.

Det fungerer til dels med sliek reklamer på sider som gametrailers.com , men der er liksom siden tross alt også dedikert til spill så da kan det på en måte tolereres. At hw.no går til bruk at slik reklame virker for meg å være enda et steg i feil retning, hvilket det virker å ha vært mange av i det siste *sukk*

-Stigma

Lenke til kommentar

Som så mange andre her, så er jeg ikke positivt overasket over den nye måten å reklamere på.

Fokuset settes altfor mye over på Age og conan, og før jeg fikk innpå admuncher, så måtte jeg lete i jungelen av reklame for å finne lesestoff.

Heldigvis finnes det valg her i livet, og jeg velger å ikke støtte hw.no ved å bli torpedert med reklame.

Lenke til kommentar

HW-nettverket eies av et engelsk konsern som heter Edda Media, som har mange milliarder i gjeld. De jobber med å øke inntekten, og ett av de tiltakene er mer reklame bl.a. på hw.no.

Btw, hw-nettverket ble tidligere eid av Orkla Media, som solgte ut hele media-virksomheten for 2-3 år siden til et engelsk konsern (kanskje i grevens tid, for aviser taper lesere stadig).

- kjbu

Lenke til kommentar
Nå må folk slutte å anbefale programmer for å fjerne reklame fra hardware sine sider.

Dere "stjeler" ved å lese artikler uten at reklamene vises, da hardware ikke får noen inntekter for dette.

Dette har dere fått streng beskjed om tidligere også i en annen tråd.

Men for all del, gå også på EA Games sine forum og anbefal bittorrent trackere for hvor du kan laste ned piratkopier av spillene deres.

Haha, steina, nå fikk du meg til å lolle ganske hardt her. Satan for en moralpreken. Sammenligne piratkopiering med plagsom reklame? Trodde virkelig ikke at det gikk ann. Folk som ikke liker reklame og ikke vil ha slike gale utspring HW kommer med idag har sin fulle rett å bestemme selv hva de vil se, hvis dette er mulig, og ja, det er det via slike program. Synd trist og leit for hw. De går nok ikke dukken av at noen fjerner reklamen dems. Ifølge din teori kan ingen sette på anti-reklame-klistremerker på postkassa si, og registrere seg i det registeret, for da mister posten penger og da er vi tyver.

Sorry, den går ikke.

Og bare på trass mot deg steina, for old times sake, skaff dere adblock og admunch og hva nå enn alle de navna var.

Jaha? Har du i det heletatt lest det du skrev før du postet det?

Og ja, jeg sammenligner piratkopiering med å blokkere inntektskilden til hardware.no samtidig som du benytter deg av "produktet".

"De går nok ikke dukken av at noen fjerner reklamen dems."

Det er et like godt argument som at plateselskapene ikke går dukken av piratkopiering, men du kan jo se hvor godt de liker det.

Også på de måten du sammenligner dette med reklame i posten, blir heller ikke mye av det samme.

Postvesenet har ikke reklame som hovedinntektskilde.

Og hvis du leser posten min, så ser du ikke at jeg på noen måte sier at dere er noen idioter som blokkerer reklamen, for noe av reklamen blokkerer jeg faktisk selv. :p

Jeg ber heller om å slutte å ANBEFALE programmer i hytt og pine, spesielt når ingen har spurt om det.

Når du sammenligner å blokkere reklamen med å laste ned spill ulovlig, så syns jeg reklame hos Posten er minst like relevant, der kan du ikke si noenting. At HW går under om alle fjerner reklamen, er ikke helt usannsynlig, men om det noen gang kommer til det punktet - er det nok gjerne en grunn til at samtlige blokkerer reklamen. Det burde i utgangspunktet ikke være nødvendig å blokkere noenting, men som flere nevner i tråden, er siste tilskudd så forferdelig at det er nødvendig. Så derfor skjønner jeg heller ikke problemet med at folk tipser om en løsning på dette, altså ved å anbefale tilleggsprogrammer som stopper reklamen. For når det er så ille at dette er nødvendig, burde HW for lengst tatt selvkritikk og fjernet reklamen. Du sier forøvrig selv at du bruker ad-block, så om noenting så blir det bare hyklerisk av deg å si at folk skal slutte.

Lenke til kommentar

jeg gir en lang marsj i hva folk mener jeg ikke skal gjøre. hvis jeg føler for å anbefale ett reklame-fjernings program, så gjør jeg det. hw nettverket bør ta kritikken, for det er noe av det verste jeg har sett av reklame på norske sider. men det blir bare verre og verre på alle nettsteder, så det er ingen vei utenom reklame-fjernings program..

Lenke til kommentar
Du sier forøvrig selv at du bruker ad-block, så om noenting så blir det bare hyklerisk av deg å si at folk skal slutte.

I stedet for å sitére så og si alt jeg har sagt, bare for å svare meg, så kan du jo heller prøve å sitére noe relevant?

Som når i alle dager har jeg sagt at folk skal slutte å blokkere reklamen??

Jeg har ikke sagt at jeg liker det, men jeg har da aldri i denne tråden skrevet noe om at folk skal slutte.

Lenke til kommentar

Du sier at folk skal slutte å anbefale ad-blocks, det faller jo under akkurat samme sak. Som du sier selv i innlegget ovenfor, "Jaha? Har du i det heletatt lest det du skrev før du postet det?". Å sitere noe relevant? Haha, hva i all verden prøver du å si? Selvsagt er det relevant å sitere det jeg svarer på, da jeg måtte hente et innlegg fra første side i tråden.

Lenke til kommentar

Slik ser det ut for meg. De på siden sluker jo mer og mer jo høyere oppløsniong man har. Heldigvis ser det ut som de nå har fjernet toppbanneren, for prøvde å refreshe siden endel ganger og dukket aldri opp.

Edit: Men topp banneren var der ihvertfall igår (enten kom "Vil du være med i spørreundersøkelse" eller kom Age of Conan reklamen). Så de har sikkert fjernet den

post-122283-1212566054_thumb.jpg

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Som når i alle dager har jeg sagt at folk skal slutte å blokkere reklamen??

Jeg har ikke sagt at jeg liker det, men jeg har da aldri i denne tråden skrevet noe om at folk skal slutte.

Hva var da poenget med denne moralprekenen?
Nå må folk slutte å anbefale programmer for å fjerne reklame fra hardware sine sider.

Dere "stjeler" ved å lese artikler uten at reklamene vises, da hardware ikke får noen inntekter for dette.

Dette har dere fått streng beskjed om tidligere også i en annen tråd.

Vi skal slutte å anbefale adblockers, men det er helt greit å bruke dem? Virker litt hyklersk for meg

Vanligvis bruker jeg ikke adblocks, men når jeg blir møtt av en jævla barbar med sverd er det fristende å begynne :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...