Gå til innhold

Kjøpte NY bærbar pc hos Elprice og fekk ein godt brukt:(

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte ein bærbar pc på lagersalg hos Elprice.no, men den var godt brukt. Det låg gammel dritt nede i tastaturet. Logogen til Windows Xp var nesten usynleg pga slitasje. Grov sprekk på lokket. Eg ser at det er mange av pc'ene som var stemplet som B-vare på lagersalget(utstillingsmodell eller feil), men denne PC-en skulle vere ny(ingen B-vare). Det er heilt utruleg at Elprice kan finne på å sende ut noko slikt. Viss eg skal kjøpe brukt pc så kjøper eg det på FINN.NO. Eg har ein 2 år gammel bærbar pc fra før som ikkje er i nærheten så slitt som den eg fekk no

:( :( :( :( :( :(

Er det nokon som har opplevd det samme?

Endret av balder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres såpass ut som en uforvarende tabbe at jeg synes du skal skifte emnetittel til noe snillere til de eventuelt begynner å kjipe seg. :)

Eg har fått svar og dei skriver at når det er lagersalg så kunne eg regne med at den var brukt????

Dei tilbydde retur av PC-en og pengene tilbake. Er ikkje fornøyd med dette svaret, dessverre. Eg meiner når eg har bestilt ein ny pc så skal eg ha ein ny pc. Uansett om dei er tomme for den PC-en eg har kjøpt. Da får dei hoste opp ein lignande pc til samme pris. Ikkje verre enn dette.

Viss dei ordner opp med ein ny pc så skal eg gi ein positiv omtale av elprice på denne siden, men slik som dei svarer så er eg ikkje fornøyd.

Lenke til kommentar

Sa de det? Hvis situasjonen er akkurat som du sa, er det drøyt. At de mener at "lagersalg" er underforstått "ikke A-varer" synes jeg ikke holder, de må være like eksplisitte her som på alle andre steder. Er dog ikke sikker på om du har krav på noe mer enn pengene tilbake.

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Hvor stor mangel det er at maskinen ikke er ny kan nemlig diskuteres, og da kommer spørsmålet om hvor mye penger det er rimelig at Elprice skal være nødt til å koste på seg for å gi deg en tilsvarende ny maskin. Jeg ville prøvd meg på et saftig prisavslag eller godtatt pengene tilbake, selv om det selvsagt er kjipt av butikken, for det er såpass stort slingringsmonn at her kan du fort kaste bort mer tid og energi enn det er verdt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Fått nytt svar og det er at dei ikkje kan tilby meg ein tillsvarende ny bærbar pc til den prisen, men eg kan få refundert den eg har lagt ut for den brukte viss eg returnerer den. Dårleg service. No har eg sendt i retur eit bud på den brukte så får eg sjå kva dei seier.

Det er alltid noko når eg kjøper noko :(

Lenke til kommentar

Fått enda eit svar. Dei tilbyr meg kr. 500,- i avslag eller pengene tilbake :(

Heilt utruleg. Dette var dårleg sevice som skal konkurere mot dei store. Er det nokon som veit kva som er email tlfnr til André Patay som er sjefen i Elprice?

Lenke til kommentar

Apropos service: Elprice er en bedrift som konkurrerer nesten bare på pris, og kjører veldig lave marginer. Å forvente noe særlig mer gavmildhet enn det loven pålegger dem er omtrent som å tro på julenissen, og det til nesten ingen forkleinelse for Elprice. Vit hvem du handler med.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Apropos service: Elprice er en bedrift som konkurrerer nesten bare på pris, og kjører veldig lave marginer. Å forvente noe særlig mer gavmildhet enn det loven pålegger dem er omtrent som å tro på julenissen, og det til nesten ingen forkleinelse for Elprice. Vit hvem du handler med.

Ja, ja da er det vell på tide å boikotte dette møkka firmaet. Service er vell like viktig som noko anna? No når det blir nedgang i økonomien så er vell Elprice ein av dei som vil slite.

Lenke til kommentar
De tilbyr deg pengene tilbake. Hva er problemet med det da?

Problemet er at eg har gjort eit kupp på ein ny pc, men får ein brukt. Da er jo ikkje kuppet der lenger og eg må ut å kjøpe ein dyrare pc. Eg føler meg lurt og dei vil ikkje tilby ny pc til samme pris, men pengene tilbake.

Dessutan så var det ikkje kjekt å oppne esken å finne ut at det var ein godt brukt pc og ikkje ein ny. Trudde ikkje mine eigne auger. Tenk at eit firma kunne finne på noko slikt? :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...