oollee Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei, kom opp i engelsk muntlig eksamen, med emne "classics"... lurte på om noen vet om hva jeg kan skrive om? Tenkte jeg skulle skrive om klassikere på vei inn, på vei ut og klassikere som er nå noen tips til forskjellige klassikere? btw.? noen som vet hva Hans og Grete er på engelsk? og hvor historien kommer fra?? Lenke til kommentar
kjetulf Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Doctor Who! Britisk kulturfenomen som startet på TV i 1963. Det sluttet på 90-tallet, før det begynte igjen i 2005. Du bør se noen episoder og! Det er kjempebra! Lenke til kommentar
oollee Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Doctor Who! Britisk kulturfenomen som startet på TV i 1963. Det sluttet på 90-tallet, før det begynte igjen i 2005. Du bør se noen episoder og! Det er kjempebra! Noe mer informasjon om han? går episodene fortsatt? i så fall, hvilken kanal? Lenke til kommentar
oollee Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Noen som vet om forfattere, sånn som Charles Dickens?? Edit: sry for dobbelpost ;P Endret 3. juni 2008 av oollee Lenke til kommentar
kjetulf Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Doctor Who! Britisk kulturfenomen som startet på TV i 1963. Det sluttet på 90-tallet, før det begynte igjen i 2005. Du bør se noen episoder og! Det er kjempebra! Noe mer informasjon om han? går episodene fortsatt? i så fall, hvilken kanal? BBC 1, hver Lørdag, 18:20 Lenke til kommentar
oollee Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Ingen som vet om flere klassikere, eller forfattere med klassiske bøker/filmer?? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Klassikere? The Great Gatsby - F. Scott Fitzgerald The Last of the Mohicans - James Fenimore Cooper The Adventures of Tom Sawyer - Mark Twain The Lord of The Rings - J.R.R. Tolkien The Call of Cthulhu - H.P. Lovecraft Alle disse er Amerikanere, men jeg går ut fra at du kan skrive om dem uansett siden man vanligvis tar for seg både USA og UK i Engelsk. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Okay, bøker. The Catcher In The Rye Pride And Prejudice To Kill A Mockingbird Moby Dick Robison Crusoe Lord Of The Flies Alice In Wonderland Wuthering Heights Gone With The Wind(Kan se filmen) The Hound Of The Baskerville Great Expectations Oliver Twist A Christmas Carol Animal Farm Of Mice and men Noen av bøkene i hylla mi Har noen filmer og... Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei, kom opp i engelsk muntlig eksamen, med emne "classics"... lurte på om noen vet om hva jeg kan skrive om? Tenkte jeg skulle skrive om klassikere på vei inn, på vei ut og klassikere som er nå noen tips til forskjellige klassikere? btw.? noen som vet hva Hans og Grete er på engelsk? og hvor historien kommer fra?? syns det stod muntlig? du skal ikke skrive da. Lenke til kommentar
oollee Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Okay, bøker. The Catcher In The Rye Pride And Prejudice To Kill A Mockingbird Moby Dick Robison Crusoe Lord Of The Flies Alice In Wonderland Wuthering Heights Gone With The Wind(Kan se filmen) The Hound Of The Baskerville Great Expectations Oliver Twist A Christmas Carol Animal Farm Of Mice and men Noen av bøkene i hylla mi Har noen filmer og... Noen bøker som er fra norske forfattere utenom Roald Dahl? takker for de du allerede har kommet opp med.. mangler bare norske Lenke til kommentar
oollee Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Hei, kom opp i engelsk muntlig eksamen, med emne "classics"... lurte på om noen vet om hva jeg kan skrive om? Tenkte jeg skulle skrive om klassikere på vei inn, på vei ut og klassikere som er nå noen tips til forskjellige klassikere? btw.? noen som vet hva Hans og Grete er på engelsk? og hvor historien kommer fra?? syns det stod muntlig? du skal ikke skrive da. jo, må skrive ned hva jeg skal si... også må jeg skrive stikkord på powerpoint presentasjonen Lenke til kommentar
Manzazuu Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei, kom opp i engelsk muntlig eksamen, med emne "classics"... lurte på om noen vet om hva jeg kan skrive om? Tenkte jeg skulle skrive om klassikere på vei inn, på vei ut og klassikere som er nå noen tips til forskjellige klassikere? btw.? noen som vet hva Hans og Grete er på engelsk? og hvor historien kommer fra?? Hans og Grete = Hansel and Gretel.. Videre informasjon om eventyret kan du for eksempel finne på denne siden: http://en.wikipedia.org/wiki/Hansel_and_Gretel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå