kjetulf Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei der! Jeg var heldig, og kom opp i Matematikk og har nå 48 timer til å lage et foredrag. Emnet er "Sport" og det er jo forsåvidt greit. Jeg takler matte ganske bra, men jeg har støtt på et problem! Fantasien min hindrer meg litt. Hva i alle dager skal jeg lage oppgaver om? Det er 10. Klasse det er snakk om Takk for all hjelp! /Kjetulf Lenke til kommentar
Justtried Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Kommer du virkelig ikke på noen ting? Innenfor sport er det jo ekstremt mye å skrive/fortelle/regne om. Ta for eksempel utgangspunkt i fotball; Arealet av banen Volumet av en fotball og en drikkeflaske. Vis at du kan gjøre om cm^3 til liter o.l. (kule og sylinder. vet forresten ikke om dere har lært volumet av en kule i 10. klasse ) Arealet av midtsirkelen Hvor langt en spiller løper i løpet av en kamp (mil, km, m, dm) Jeje, alt jeg kom på i farta ^^ Er jo en hel haug andre sporter du kan blande inn. Er litt vanskelig for meg å si hva som kreves å ha med i en muntlig framføring, for husker rett og slett ikke fra jeg selv gikk i 10. ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå