Armageddon Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Må nesten spørre her før jeg piner meg gjennom kundesupport. Tilgangen til nettet forsvant plutselig av seg selv i går. Tilkoblingen fungerer fortsatt men har ikke tilgang til internett. I diagoseprogrammet til MSN ser det ut som at DNS-server er problemet. Fikk også advarsel om at det er konflikt i IP-adressene. Har prøvd å restarte og resette ruter. Problemet kan ha noe med at Ip-telefon abonnementet ble avsluttet i går. Har koblet fra ip-telefonruteren. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du kan jo prøve å pinge Canal Digital sine DNS-servere: 195.134.40.18 195.134.40.14 Får du svar kan du prøve en nslookup. Skriv deretter dette: server 195.134.40.18 vg.no Da burde du få følgende svar. Non-authoritative answer: Name: vg.no Address: 193.69.165.21 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Fikk også advarsel om at det er konflikt i IP-adressene. 2 enheter i ditt lokale nettverk benytter samme IP-adresse. Dette gir konflikter og manglende tilganger. Anbefales at du setter alle enheten til å motta IP-adresse automatisk fra router (DHCP). Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Problemet løste seg like fort som det kom. Når jeg slo på maskina når jeg kom hjem var alt som det skulle. Takk for hjelpa uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå