Gå til innhold

Info: MSN-virus, youtube.glx.nl/****....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkleste for deg er å finne fram Vista CD-en og kjøre en StartUp Repair.

Det du har erfart med blåskjerm og korrupt Windows er ikke særlig yppig fenomen ved scan med Combofix. De gangene jeg har sett dette, har det skyldes rootkit (som opptrer som driver). Har ikke fått tilbakemeldinger på at dette har forekommet via dette forumet.

Hvilken infeksjon og hvordan tilstanden var på din PC-en før dette, vet jeg ikke, men ingen bør være veldig overrasket over at infeksjoner kan skade PC-en såpass mye at i verste fall en reinstallering må utføres.

Men, boot opp med Vista'n din og kjør Startup Repair evt. System Restore

(Hvilken Vista versjon er det du har?)

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Det enkleste for deg er å finne fram Vista CD-en og kjøre en StartUp Repair.

Det var en bærbar PC med PointSec diskkryptering. Er umulig å få fikset noe som helst før disken er dekryptert. Er mulig combofix har sett på pointsec-agenten som et eller annet Rootkit.

Kjørte Vista Enterprise.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Har selv kjørt combofix på PC-er med pointsec uten at det har ført til noe tilsvarende som du beklageligvis har opplevd. Hvis dette er en firmapc (noe jeg antar det er når man har slik programvare) kan det kanskje ligge annen programvare lagt inn av IT-avdelingen? som har skapt denne situasjonen i 'kombinasjon med combofix' eller at man rett og slett har fått korrupte windowsfiler pga. infeksjonen.

Er det slik at du kommer deg til innloggingen på pointsec, eller stopper det før dette?

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Jeg får logget meg på pointsec, og windows starter å laste, men så tryner det etter ca 10 sek. Det kjører noe CA-programmer på den, b.la. eTrust og noe asset management. (aye, firma PC, og CA eTrust er ikke helt til å stole på, derfor ville jeg sjekke om jeg hadde MSN-virus).

Lenke til kommentar

Så du har ingen mulighet til å komme deg ut i gjenopprettingskonsollen rett etter pointsec?

(vil kanskje tro gjenopprettingskonsollen er installert på en slik type pc, uten at jeg kan si det sikkert)

Kanskje du kan høre med firmaets IT-support?

Lenke til kommentar
Så du har ingen mulighet til å komme deg ut i gjenopprettingskonsollen rett etter pointsec?

(vil kanskje tro gjenopprettingskonsollen er installert på en slik type pc, uten at jeg kan si det sikkert)

Kanskje du kan høre med firmaets IT-support?

Jeg får den dekryptert "as we speak"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...