Gå til innhold

BK: Min første blomst.


Anbefalte innlegg

Da ha jeg fått kjøpt mitt første Digitale Speilrefleks, og er veldig fornyd med mitt Nikon D40. Jeg har dessverre bare forløpig kit-linsen (Nikon AF-S DX NIKKOR ED 18-55mm 1:3.5-5.6II), men skal se om jeg kan få kjøpt litt mer etterhvert.

 

Er ikke helt sikker på EXIF osv enda, så det hoppet jeg over :roll:

 

Mine første bilder; Kvaliteten er ikke så bra da det ble tatt med RAW og Basic, og ikke konvertert RAW filen enda.

 

Takk til tomsi42 for hjelp til og laste de opp!

 

Bilde 1:

post-115344-1212482043_thumb.jpg

 

Bilde 2:

post-115344-1212482124_thumb.jpg

 

Bilde 3:

post-115344-1212482161_thumb.jpg

 

Tror jeg klarte og legge ut bildene ganske greit, i forholdt til Guiden til tomsi42. Men er ny med og legge ut bilder her, så si ifra om det er noe feil!

Endret av krismoe2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilder??

 

Edit. Der dukket de plutselig opp :)

 

Du kan med fordel skalere de ned. Går lang tid å åpne bilder i denne oppløsningen. Eller du slipper å komprimere så hardt for å få ned filstørrelsen.

 

Bør ikke være større enn 1000(Eller var det 1024) punkt på lengste side.

 

Da prøver vi igjen :)

 

Bilde 1 var det jeg likte best tror jeg. Skarpt og fint. Usikker på om stilken burde være der eller ikke, men det er en smaksak.

Kanskje croppet bildet litt sånn at selve blomsten havnet litt mer ned mot venstre?

 

Bilde 2 og 3 er vel greie nok, men jeg syns at du burde fått mer av blomsten skarp. kanskje brukt litt mindre blenderåpning.

Likte best bakgrunnen på bilde 3. Syns det vart litt rotete på bilde 2.

 

Dette er kun mine usle synspunkter :)

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar

Er da 3 bilder her :)

 

Jeg kan ingenting om makrofotografering, men likte bilde nr 2 best.

 

Bilde 3 var ganske likt, mens bilde 1 syns jeg blei rotete i bakgrunn, stilken som du selv nevner og litt undereksponert kanskje, men ellers et fint motiv.

Endret av presjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...