Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Altfor varme klasserom

Gjest Guest_Jokke_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Jokke_*

Sitter i et klasserom det er oppimot 30 grader nå.

Har sjekket litt og vet at dette er ALTFOR varmt.

Noen som vet hva vi elever kan gjøre? Det er flere av elevene som føler seg trøtt og har vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det finnes regelverk om dette. hvor grensen for temperatur e i begge ender vet eg ikke men tror 30 er godt over. hvis ikke noen andre her vet d er d sikkert lett å finne d ut. deres tillitsvalgt i klassen kan ta d opp med læreren, hvis ikke d går, ta d opp med rektor.

Lenke til kommentar

Er provoserende å høre om dette, lærerne burde da ha mer vett enn at de piner ungene gjennom noe sånt som dette. Gå til rektor og si fra at det er altfor varmt i klasserommene nå, at du ikke orker det og spør om det ikke heller er mulig å ha undervisningen utendørs i skyggen på sånne dager. Ta med deg foreldrene dine om du ikke føler deg sikker på deg selv.

Lenke til kommentar

det er ingen tvil om hvem som har rett i denne saken og det er elevene. Uansett hva lærer eller rektor sier kan de ikke tvinge på dere undervisning i for varme eller kalde klasserom. kjenner eg lærere rett så skal d mye til før de lar elevene puste frisk uteluft så dere blir sikkert plassert i et annet klasserom hvis det er kaldere der. men uansett så ikke gi dere. blir også utrolig provosert av sånne ting men reglene er klare. dere skal ut av det klasserommet om dere så må bli sendt hjem

Lenke til kommentar

Sånn har jeg også det. Vi har klasserom i en liten, trang brakke. Det blir like varmt som i en kokende kjele! Får jo pustevansker. Og når det er slik får man ikke spesielt lyst til å være på skolen. Man klarer rett og slett ikke konsentere seg under slike forhold.

Endret av Loveless
Lenke til kommentar

det finnes regler for innemiljø som har med både temperatur, CO2 nivå, plass osv. Hvis du bokstavelig talt har klasserom i en trang brakke så virker d tvilsomt at rommet fyller alle kravene. du burde ta d opp med lærer eller rektor, og foreldrene dine. Arbeidsmiljø må skolen ta på alvor

Endret av deinteil
Lenke til kommentar

Jeg fortalte det til mamma, men hun bare feier det bort med at ingen kommer til å høre på meg. Men jeg får ta en skikkelig prat med henne om det. Det er tross alt tre uker igjen. Det er nok. =/

Tenker at jeg skal ta det opp på skolen også. Rektor eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...