Grizzler Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Si at jeg strøk på så å si alle eksamenene, og vil ta opp igjen året på høyskolen. Får jeg da fullt stipend hos lånekassen? Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Snakket med lånekassen nå (etter litt venting) og hun sa at du kunne få fullt stipend helt opp til et år forsinkelse (60 studiepoeng). Så ser ut som du kan få det.. Men hva om det året er mer en 60 studiepoeng? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du får vel ikke stipend for mer enn 60 studiepoeng hvert år uansett. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 litt forvirring mellom deg og lånekassen på stipend/lån. - du får fullt lån så lenge du ikke ligger mer enn 60 studiepoeng etter. - en del av lånet blir gjort om til stipend om du står på eksamen. så om du ikke sto på noe det forrige året, fikk du heller ikke stipend. om du tar opp igjen fagene og står på eksamen, vil du få omgjort lån til stipend. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Jeg vet at en del av lånet blir omgjort til stipend etter bestått eksamen, spørsmålet her var vel egentlig om jeg fikk lån til å ta opp igjen året. Som det ser ut som jeg gjør siden det er kun et år. Eneste som bekymret meg litt var at året jeg tok var 65 studiepoeng (+ 10 sommersemster) så jeg har egentlig 5 "for mye" studiepoeng, men satser på at jeg har bestått siste eksamen Fra lånekassen "Når du blir forsinket, kan det bli gitt støtte i inntil ett år utover vanlig studietid (inntil et halvt år hvis kurset varer i bare et halvt år). Du blir regnet som forsinket i utdanningen dersom du * stryker til eksamen eller utsetter eksamen * avbryter utdanningen uten å bestå eksamen * tar om igjen et bestått fag for å forbedre karakteren Lånekassen ser bort fra forsinkelse i perioder du mottar fødselsstipend eller sykestipend. Det kan også gjøres unntak dersom du har redusert funksjonsevne og mottar støtte fra folketrygden. Du kan "hente inn" forsinkelsen ved å ta utdanning uten støtte fra Lånekassen." Endret 4. juni 2008 av Grizzler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå