Gå til innhold

Dårlig signal fra D-LINK DIR 655

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en D-Link DIR 655 router for ca en måneds tid tilbake. Leste mange gode anmeldelser om den, og fikk anbefaling her på forumet for den.

I ettertid har jeg lest grundigere på private anmeldelser og oppdager jo at folk er svært misfornøyde med denne routeren.

Selv har jeg kun muligt for å bruke den trådløse delen, og siden jeg bruker min PC i kjelleren og routeren er i 2.egt oppnår jeg kun svakt signal.

Er egentlig helt OK siden den var stabil på den styrken og skapte ikke noe problemer for min nettspilling.

Men, her i helgen ble nettlinjen utrolig treg. Jeg gikk inn på min router og gav kun tillgang til nettverket for min PC. Jeg gikk også inn på "Access control" og blockerte routeren for de andre datamaskinene som vistnok hadde bestemt seg for å "snylte" på internett linja mi.

Det funket til en viss grad, men hadde framdeles ikke den tilgangen jeg var vant med.

Så fikk jeg det for meg at jeg skulle sette opp ett krypterings adgang eller noe lignende. Er ikke så flink med routere, kan bare det jeg har spurt om her på forumet.

Det hele endte med at jeg satt opp en sikkerhet ppå nettverket så jeg selv ikke klarte å komme meg inn på.... smart! :hmm:

"Ja, ja" tenkte jeg. I det minste får ikke snylterne bruke nettlinja heller.

Vår leieboer som har routeren hos seg var borte så fikk ikke restarta den før en dag senere altså sist søndag.

Jeg tenkte at jeg var nødt til å installere hele pakka på nytt, noe som ville vært litt komplisert siden jeg trenger å låne en bærbar PC for å gjøre det, MEN heldigvis etter å a restartet routeren stod det på min PC at et DLINK trådløst nettverk var tilgjengelig.

Men til forskjell fra før stod det ikke lengre "Svakt Signal". Nå Står det "Veldig Svakt Signal" til "Ingen Signal"... Jeg mister forbindelsen svært ofte og jeg aner ikke hvorfor?

Hastigheten er ikke noe problem, kun signal styrken.

Min far er jo i første EGT, men han sliter også med at internett faller ut ofte.

Er det noe feil med routeren vår, leverandør eller PC-er?

Jeg har ennå ikke lastet ned noe oppdateringer for routeren. Trodde den gjør slikt automatisk, men leste på forumet at man må gjøre det.

Har jo ikke hatt noe problemer før nå så har jo litt tvil til at det er mangel på oppdatering som er årsaken til svakt signal.

OPPSUMERING:

Hadde OK signalstyrke på trådløs nettverk. Reset router. Nå elendig signal til nettverket.

Kan forsåvidt nevne at fra søndag når jeg restarta modemet har min PC startet å henge seg opp i ny og ne, noe den ikke har brukt å gjort før.

Har scannet med AVG og Ad-aware uten noe resultat.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faren min har samme ruteren og vi gjorde noen stunts. For det første har DIR-655 en "hyggelig nabo" funksjon som senser andre nettverk for å sette styrke/kanal (hvertfall slik de presentere det). Denne burde du skru av, for å sjekke om den "slår inn" i vesentlig grad.

Fra en tidligere tråd ang. 300Mbit kan du også prøve de innstillingene:

dir-655 and a DWA-645 PCMCIA adapter.

Ved å bruke disse innstillingene så får jeg 300Mbit.

Enable Auto Channel Scan: Checked

802.11 Mode: 802.11ng only

Transmission Rate: Best (automatic)

Channel Width: Auto 20/40 MHz

Security Mode: WPA-Personal

WPA Mode: Auto (WPA or WPA2)

Enable QOS Engine: Unchecked

Transmit Powr: High

802.11d Enable: Unchecked

WMM Enable: Checked (very important for some reason)

Short GI: Checked

Extra Wireless Protection: Unchecked (sorry neighbors)

Enable WISH: Unchecked

Enable UPnP: Unchecked

Edit: Jeg har ikke kunne sjekke settingene, siden jeg ikke har tilgang til ruteren her

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...