Gå til innhold

Måling av Cpu temp

Anbefalte innlegg

Med nye versjoner av både CoreTemp,PZ Wizard og SpeedFan så viser temperaturen på kjernene 15 grader høyer enn ved forrige versjoner.

Var det en bug i forrige versjoner? Eller er det en bug i de nye versjonene?

Hvilken applikasjon viser mest korrekt temperatur?

Syns at idle 45-50 høres mye ut,men det er det jeg opplever nå.

Hvertfall sammenlignet med før da jeg kunne måle en temp på underkan av 40 under full load i spilling sammenhengende flere timer.

Inputs fra noen her? Må da være flere som opplever dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så høres det ut som en normal temperatur, kanskje littegranne høyt men ikke noe bekymringsverdig. Vet du hva den ligge på under load nå etter oppdateringen?

Hvilken kjøler er det du har? Du kan kanskje vurdere en BIOS oppdatering for å ordne det nyeste instillingene og forbedringene og kanskje vurdere å kjøpe deg litt kjølepasta og legge et ordentlig lag på? :)

Lenke til kommentar

Har en Zalman fortsatt som stated i signatur. Har vurdert den nyeste Noctua'n. Kjølepasta har jeg liggende,og har vært inne på tanken å montere om vifta og ta på ny guffe. Er det vanlig at man skal måtte gjøre det av og til?

Tror du målingene kan ha noe med BIOS versjonen å gjøre?

Kjører 0401. Mulig oppdatere til 0608 da kanskje. Unless du vet hvordan noen av de nyeste BIOS versjonene til hk mitt fungerer. Det jeg fiska fram når jeg innstallerte var at 0401 og 0608 var stabile gode versjoner for en god klokk.

Må innrømme at jeg aldri har oppdatert BIOS på noe kort jeg har hatt før,så litt usikker på det der se.

Lenke til kommentar

Oi...jeg så ikke den kjøleren der. My bad :)

Om det er vanlig er jeg usikker på men at det skader vil jeg neppe tro. Dessuten så er det ikke dumt å få tatt ut kjøleren og få rengjort den av og til noe som faktisk også kan hjelpe på temperaturen.

0608? Utifra det jeg ser fra asus sine nettsider (link) så er det 1002 som er siste BIOS-utgaven.

Hvordan du oppdaterer BIOS kan du finne mer info om her, dog jeg ble ikke noe særlig klokere selv av det der.

Oppdaterete bios selv i går faktisk men det er på et nyere kort en ditt og da kan du gjøre det i Windows med Asus sitt egent software. Mener det het noe ala Asus Update eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Altså,mente sist jeg sjekket litt så var ikke alle BIOS-versjoner like anbefalt. En av de som var det,var 0608. Hvilke som er det nå aner jeg ikke.

Tror jeg har sett noe i hk boka mi om Asus autoBIOSoppgraderings ting,skal sjekke det ut nærmere. Skal sjekke lommeboka til uka å gå til innkjøp av den Noctua'n,så får jeg en fresh start med ny kjøler. Treneger uansett en til gamle PC-en som jeg skal sette opp,så da får jeg bruk for Zalman' der. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...