Gå til innhold

Bygger min første pc

Anbefalte innlegg

Hei jeg ny når det kommer til pc, så har jeg startet å bygge en pc hva synes dere så langt om det jeg har kjøpt ? :)

Kabinett fra BZerk, ZALMAN Power supply 850W Silent PSU

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe, nForce 780aSLI, Socket-AM2+, ATX, 3xPCI-Ex(2.0)x16

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB + ZALMAN CPU-VIFTE

Nvidia Geforce 9800GX2

Kingston DDR2 HyperX PC6400 1024MB CL5Non-ECC, 800mhz (5-5-5-15)x2

høytalere fra logitech samt mx rev mouse cam 5000 og g15 tastatur

Endret av FSK-FiA-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville omprioritert litt.

1700 kr på et hovedkort som ikke støtter High-end prosessorer virker på meg som rimelig meningsløst. High end=fra q6600/AMD9850 bob bob..

Spar 1000 kr, gå for et Intel P35 kort

Bytt prosessor med en E8400, noe dyrere, mye bedre.

9800GX2 i dag med neste generasjon på trappene er kanskje ikke direkte lurt.

Litt av en PSU, regner med at du ikke har planer om Quad SLi, om ja så har du virkelig bommet på prosessor.

Lenke til kommentar

Sitter å ser på ram nå :) ingen fare dær,

ser ikke nå galt i nvida geforce 9800GX2 da. er jo det kraftiste korte da,

har hørt mye bra om hovedkorte da så jeg satsa på det oxo

det er jo tross alt min første pc synes ikke jeg bommer så fælt da jeg har bare ett kort da så skal ikke ha flere ennå, skal jeg det må jeg nokk se på annen cpu skjønner jer.

Lenke til kommentar
Ville omprioritert litt.

1700 kr på et hovedkort som ikke støtter High-end prosessorer virker på meg som rimelig meningsløst. High end=fra q6600/AMD9850 bob bob..

Spar 1000 kr, gå for et Intel P35 kort

Bytt prosessor med en E8400, noe dyrere, mye bedre.

9800GX2 i dag med neste generasjon på trappene er kanskje ikke direkte lurt.

Litt av en PSU, regner med at du ikke har planer om Quad SLi, om ja så har du virkelig bommet på prosessor.

? vell detter er det første kortet som HAR innebyg støtte til Hige-end prosessorer !! virker som du har bommet litt på innlegged ditt da....

og hva er galt med 9800GX2!? det ypperste inne grafikk kort?

og vente til neste generasjon er på trappene ? skal jeg aldri bygge pc

lol pc utvikler seg masse heletiden kan jo ikke vente til jeg er 100

år det kommer noe nytt da oxo litt av et konstruktivt innlegg du kom med lmao :) setter heller pris på hint og tips jeg som er korekte.

Endret av FSK-FiA-
Lenke til kommentar

? vell detter er det første kortet som HAR innebyg støtte til Hige-end prosessorer !! virker som du har bommet litt på innlegged ditt da....

Kan du fortelle meg hvordan jeg har bommet? Jeg forteller deg at jeg regner high-end prosessorer som Q6600 og AMD9850 +, så ja hovedkortet ditt støtter den svakeste av hva jeg regner som forholdsvis high-end. Du har valgt en prosessor som yter dårligere igjen. AMD prosessorene som lages i dag egner seg godt til budsjett oppsett, f.eks i kombinasjon med et hovedkort basert på AMD 780G brikkesettet, men ikke i kombinasjon med et 9800GX2.

Jeg sier at det er bortkastet å kjøpe et hovedkort til 1700 kr for så å kombinere det med lavtytende prosessor.

Ytelse kraftigere AMD prosessor i 3D:

crysys.png

Artikkel

og hva er galt med 9800GX2!? det ypperste inne grafikk kort?

Det er dyrt, ytelsen varierer mye, og det er utrangert om 1 mnd. Men du har rett, det er det kortet som yter best på markedet i dag!

og vente til neste generasjon er på trappene ? skal jeg aldri bygge pc

lol pc utvikler seg masse heletiden kan jo ikke vente til jeg er 100

Det er ikke hva jeg sier, jeg påpeker mulige fallgruver i det oppsettet du har laget ut fra egene erfaringer og den kunnskapen jeg har om tema.

det kommer noe nytt da oxo litt av et konstruktivt innlegg du kom med lmao smile.gif setter heller pris på hint og tips jeg som er korekte.

Du har vel egentlig ikke kommet med så fryktelig mye konstruktivt eller dokumentert dine synspunkt på noen måte.

Om du har bestemt deg for et oppsett så er det egentlig lite poeng i å spørre om råd.

Jeg kan ikke se at jeg er kommet med noe annet enn konstruktiv kritikk av det oppsettet du har laget og varslet deg om mulige fallgruver ved valgene, men det er da selvfølgelig opp til deg å velge da det er din maskin og ikke min.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

ganske enig med pastafarian.

om du skal ha det råeste av det råe er det feil å velge amd. de har ikke det råeste av det råe akuratt nå.

9800gx2 har jeg ikke testa. men jeg har så mange dorlige erfaringer med sli og crossfire at jeg rett å slett bare ikke hadde vudert den engang. eks. lagging selv om du har høy framerate.

dyre hovedkort er mer eyecandy en det er høy ytelse. da de fleste "billige" hovedkort har tilnærma samme ytelse som de virklig dyre korta. de dyre har muligens fler firewire, netverk, og andre dupeditt tilkoblinger. og bedre passive kjølere. men du får bare ikke det du betaler for på de dyre korta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...