Gå til innhold

Gammel PC som filserver, Ubuntu?

Anbefalte innlegg

Helt personlig mener jeg BSD-lisensen har spilt fallitt, og at alle utviklere som bidrar der bør snarest komme seg over på GPL. Jeg blir kvalm av å se måten blant annet Apple bruker BSD-kode til å gjøre livet jævlig for meg som linux-bruker. Jeg tviler ikke på at intensjonene ved Berkeley var de beste da første versjon ble sluppet, men rent praktisk ble ikke ting helt slik.

Vel, BSD-lisensen for meg er frihet, jeg vill ikke legge hinder på hva folk skal få gjøre med koden min. Om noen tar koden og gjør noe "skummelt" med den, enjoy. Alle som legger ut kode under BSD vet nøyaktig hva "konsekvensene" av det betyr, slutt å klag. At Apple låner kode skader ingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt personlig mener jeg BSD-lisensen har spilt fallitt, og at alle utviklere som bidrar der bør snarest komme seg over på GPL. Jeg blir kvalm av å se måten blant annet Apple bruker BSD-kode til å gjøre livet jævlig for meg som linux-bruker. Jeg tviler ikke på at intensjonene ved Berkeley var de beste da første versjon ble sluppet, men rent praktisk ble ikke ting helt slik.

Vel, BSD-lisensen for meg er frihet, jeg vill ikke legge hinder på hva folk skal få gjøre med koden min. Om noen tar koden og gjør noe "skummelt" med den, enjoy. Alle som legger ut kode under BSD vet nøyaktig hva "konsekvensene" av det betyr, slutt å klag. At Apple låner kode skader ingen.

Leseproblemer? Jeg klager ikke, jeg deler hva jeg tydelig omtalte som personlige meninger. Jeg respekterer at du har et annet syn. At Apple ikke gir ut iTunes for linux og krypterer firmware på nyere iPod skader mange, deriblant meg. De hadde ikke vært i en posisjon til å gjøre det uten BSD-lisensen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...