Rusma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 WOOT! Jeg oppdaterte endelig bioset til versjon 7.7! Det var litt komplisert. Prøvde "shutdown -p now", men det henger seg fortsatt med "ACPI"-greiene Er det noe jeg må ha enablet/disablet mht. apci i bios for at kommandoen skal funke korrekt nå? Ifølge beskrivelsen fikset ikke versjon 7.7 noe spesielt med acpi fra versjon 7.40. Jeg vet derimot ikke om det var dumt at jeg ikke sikkerhetskopierte det gamle bioset (bios.old). Hadde desverre kun to disketter for hånden. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 BIOS 7.7 er uansett bedre å benytte enn den gamle, så det gjør ikke noe at du ikke tok backup. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Jeg har alltid kjørt shutdown -hP på maskinene mine; men merker at p-argumentet ikke finnes for alle distroer/os. Endret 24. juni 2008 av luser32 Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Hva skal jeg gjøre nå når det ikke hjalp å oppdatere bioset? Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) UPDATE: "poweroff -q" fungerte bare på "Solaris 10" Når jeg prøvde samme kommando med siste Nevada release (Solaris CE 105) skjedde akkuratt det samme som med "Freebsd 7.0" og "shutdown -p now": det hele stopper når det står "powering off using ACPI". Det må ha skjedd noe nytt siden sist. Hva kan dette være? Endret 6. desember 2008 av illshit Lenke til kommentar
bjoennungen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei! Jeg kjører FreeBSD med Xfce på en Asus U1F som noen ganger skrur seg av og andre ganger ikke. Tilsynetlatende er forløpet likt - velger shutdown i Xfce, Xfce avslutter og kommandoviduet åpner .."shuting down as root..." så kobles alt ned, disker avmonteres etc....til slutt kommer "powering off using ACPI"...etter et par sekunder skrus skjerm og disk av, eller hele maskinen av. Ville tippe det er ca 1/3 tilfeller der ikke maskinen skrus helt av. I disse tilfellene bruker jeg å holde inne På-knappen til vifta og systemlys (tråløs, bt etc) skrus av (ca 5 sekunder). Har aldri tatt meg tid til å finne ut hva som fører til en slik oppførsel. Noen som vet om det lagres noen logg av hva maskinen fortar seg etter at jeg velger shutdown? bJøRn Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Hei! Jeg kjører FreeBSD med Xfce på en Asus U1F som noen ganger skrur seg av og andre ganger ikke. Tilsynetlatende er forløpet likt - velger shutdown i Xfce, Xfce avslutter og kommandoviduet åpner .."shuting down as root..." så kobles alt ned, disker avmonteres etc....til slutt kommer "powering off using ACPI"...etter et par sekunder skrus skjerm og disk av, eller hele maskinen av. Ville tippe det er ca 1/3 tilfeller der ikke maskinen skrus helt av. I disse tilfellene bruker jeg å holde inne På-knappen til vifta og systemlys (tråløs, bt etc) skrus av (ca 5 sekunder). Har aldri tatt meg tid til å finne ut hva som fører til en slik oppførsel. Noen som vet om det lagres noen logg av hva maskinen fortar seg etter at jeg velger shutdown? bJøRn Blabla. Jeg har også prøvd på andre maskiner og der er gått helt fint. Det er nok noe med maskinen sammen med freebsd som ikke går som det burde. For det gikk helt greit med ubuntu livecd (og andre livecder). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå