decophly Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Lager en side hvor det er en notatblokk som bakgrunn. Har lastet ned noen fonter som jeg bruker, slik at det ser ut til å vær handwritten. Men anyways; hvordan får jeg brukeren til å "laste" ned fonten? Så en annen post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=815065 som innhold noe slik som dette; <HEAD> <TITLE>My Page</TITLE> <STYLE TYPE="text/css"> <!-- @font-face { font-family: “MRV Code39MA”; font-style: normal; font-weight:normal; src: url(http://www.mysite.com/fonts/mrv39ma.eot); } --> </STYLE> </HEAD> Skulle gjerne hatt eksempel slik at brukeren laster ned flere fonter(FireFox, IE, Opera). Takk for hjelpen - det er til en hjemmeside for en skolefilm. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Per i dag bør du kanskje bare basere deg på Flash, JS, CSS og HTML; sIFR3. En dag i framtida blir nok dette lettere. Forhåpentligvis... Lenke til kommentar
decophly Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Takk for raskt svar. Sjekker sIFR ut nå. Noen som har en tutorial om hvordan jeg legger til FLERE fonter i steden for 1? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er bare å eksportere flere <font>.swf-filer. Så definerer man hvilke som skal gjelde for hvilke elementer i sifr-config.js. Lenke til kommentar
decophly Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Jaok. Thanks, m8 Lenke til kommentar
decophly Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jepp, er tilbake! Fikk det til med forskjellige fonter en stund - men så plutselig ble skriften VELDIG liten - og nå greier jeg ikke skifte på det via css'en. Tips? Edit; linken - http://xn--sjspryt-r1ad.com/doenk/doenk/test.html Endret 3. juni 2008 av decophly Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det kommer vel av at du har mange linjer og mye tekst. Vanskelig å tweake sIFR for større mengder tekst, da den i utgangspunktet er lagd for å gi større fleksibilitet mtp. fonter for overskrifter. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Noe du kan vurdere er å ha servere lage bilder av tekst(hvis det er snakk om overskrift) "on the fly". Tror dette skal være relativt lett å få til med de fleste serverside ting som asp.net, php, jsp, osv... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 PHP+GDlib er jo et alternativ. Dette har imidlertid den ulempen at innholdet ikke blir tilgjengelig for søkemotorer, og ellers ikke mulig å merke og kopiere, forstørre med konvensjonell nettleserzooming osv. Med mindre du da er meget konsekvent og bruker image replacement hele veien, men det høres ut som mye stress. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Ang. søkemotorer så har jo selvfølgelig bildene alt-tagger med den faktiske teskten. (Eller ignorerer søkemotorer alt-tagger?) Men ja, mange problemer med det. Men det er det vel også med Flash-baserte løsninger? Det beste før øyeblikket er vel å holde seg til fonter som folk flest allerede har. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det blir feil bruk av alt-attributtet, så der er jeg ikke enig med deg. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Godt poeng, var litt korttenkt av meg den der. Endret 4. juni 2008 av TLZ Lenke til kommentar
decophly Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Det som er litt dritt ved å bruke bilder, er jo litt lang loading tid - itillegg viss man skal skifte på noe, så må man inn på bilde osv. Skal prøve å finne en "handwritten"-font som er stander på Microsoft, også ha en "hadwritten"-font som er stander på Mac også håpe på det beste! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Comic Sans har vel bortimot alle Windows-maskiner? Er vel på de fleste mac'er også. De er også del av "Core web fonts" pakken fra Microsoft. Ganske mange Linux-distroer velger å installere disse. Ikke så veldig vakker skrift, men den ser i hvertfall nesten håndskreven ut. Det som er litt dritt ved å bruke bilder, er jo litt lang loading tid - itillegg viss man skal skifte på noe, så må man inn på bilde osv. Metoden jeg skrev om innebærer at du slipper det. Du har tekst, og så lager serveren automatisk tekst. Uansett, det fungerer garantert dårlig for store mengder tekst og er som Haraldson påpeker så er det ikke helt korrekt. Load-tid er et problem ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå