Boralis Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Vurderer å kjøpe meg en ekstern blits til bruk på mitt 30D, hvil en av disse holde? Canon Speedlite 430 EX - Metz Mecablitz 48 AF-1 Isåfall hvilken annbefaler dere? Mvh. Snekker`n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ettersom jeg har kjøpt 430EX, så er det den jeg vil anbefale. Jeg valgte den på grunn av ytelse, størrelse og pris. Av en eller annen grunn så ønsket jeg original blitz. og 580EX II blir for dyr. Nå er Metz kjent for å lage gode blitzer, så den er nok helt OK den også. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg hadde 430 ex (Skal nok kjøpe den igjen) men solgte den for å få penger til ett nytt objektiv da det er det jeg prioriterer nå. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 OK,takk for svar,da blir det vel 430 EX -regner med at den holder og tro ikke jeg har behov for en 580EX II til dobbelt pris. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror at de som har behov for en 580 EX II, vet nok om hvorfor Så kan vi andre bruke 430EX istedet. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det som er morsomt med 5580 ex er at har dud en på kamerahuset så kan du trigge 430 ex som kan være litt unna. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det som er morsomt med 5580 ex er at har dud en på kamerahuset så kan du trigge 430 ex som kan være litt unna. Det stemmer. Og har du bruk for den funksjonaliteten, så må du ha 580EX. Men den kan du kjøpe da. Tom Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Merk at Sigma har blitser som stort sett er rimeligere enn Canons med samme spesifikasjoner, men som gjerne har litt mindre kvaltietsfølelse... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Merk at Sigma har blitser som stort sett er rimeligere enn Canons med samme spesifikasjoner, men som gjerne har litt mindre kvaltietsfølelse... Det er riktig at sigmaene virker mindre solide; men de som har hatt gleden av å miste både Canon og Sigma blitzer i bakken, sier at det var Sigmaen som overlevde ... Grunnen til at jeg valgte Canon 430EX, er at den er fysisk noe mindre. Tom Endret 3. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Om du senere blir strobist, så er det jo kjekt å ha en slave. Kjøp den enkle nå, og om du senere ønsker å bli mer avansert så er det jo bare å kjøpe en 580 EX II. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå