Quattro7 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei, Min bedrift skal sette opp trådløst nettverk til kundene, samt bruke det selv til overføring av dokumenter mm. Området er 100 kvadrat med trevegger. Nettverket skal være ukryptert og åpent, og jeg lurer litt på sikkerheten rundt sniffing/avlesning. Er det noen mulig til å "slå av" av det, slik at det ikke er mulig å lese av passord osv (Cain). Makspris er usikkert. Takker for alle tips/forslag Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei, Min bedrift skal sette opp trådløst nettverk til kundene, samt bruke det selv til overføring av dokumenter mm. Området er 100 kvadrat med trevegger. Nettverket skal være ukryptert og åpent, og jeg lurer litt på sikkerheten rundt sniffing/avlesning. Er det noen mulig til å "slå av" av det, slik at det ikke er mulig å lese av passord osv (Cain). Makspris er usikkert. Takker for alle tips/forslag Et ukryptert nett (åpent) nett kan alltid avlyttes, og det er enkelt. Derfor bruker de fleste (ok, mange da) bedrifter VPN-klienter på maskiner som skal aksessere bedriftens nett via trådløst eller andre usikre nett. Via det åpne trådløse nettet får mn da kun tilgang til Internett, og så bruker man vpn-klienten hvis man har behov for å komme seg inn på bedriftens nett. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jeg tenkte på en annen ting også.. Hvor vanskelig er det å sette opp en åpent nettverk, og slik at når du skriver inn en adresse så kommer du til en standardside der det står at du må spørre betjeningen om et passord. Så kan betjeningen sette opp et passord for deg i en kort tidsperiode? Hvordan er lovene? Tar de hensyn til at et nett er åpent og at folk har lov til å bruke det når noen har gjort noe galt med vår IP-adresse? Endret 3. juni 2008 av Quattro7 Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg tenkte på en annen ting også.. Hvor vanskelig er det å sette opp en åpent nettverk, og slik at når du skriver inn en adresse så kommer du til en standardside der det står at du må spørre betjeningen om et passord. Så kan betjeningen sette opp et passord for deg i en kort tidsperiode? Hvordan er lovene? Tar de hensyn til at et nett er åpent og at folk har lov til å bruke det når noen har gjort noe galt med vår IP-adresse? Loven er klar. det er den som leier nettet som er ansvarlig Hvorfor ikke sette opp en hotspot med ticket skriver i et nytt lokalnett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå