Gå til innhold

Tips til trådløs switch/ruter

Anbefalte innlegg

Hei,

Min bedrift skal sette opp trådløst nettverk til kundene, samt bruke det selv til overføring av dokumenter mm.

Området er 100 kvadrat med trevegger. Nettverket skal være ukryptert og åpent, og jeg lurer litt på sikkerheten rundt sniffing/avlesning. Er det noen mulig til å "slå av" av det, slik at det ikke er mulig å lese av passord osv (Cain).

Makspris er usikkert. Takker for alle tips/forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Min bedrift skal sette opp trådløst nettverk til kundene, samt bruke det selv til overføring av dokumenter mm.

Området er 100 kvadrat med trevegger. Nettverket skal være ukryptert og åpent, og jeg lurer litt på sikkerheten rundt sniffing/avlesning. Er det noen mulig til å "slå av" av det, slik at det ikke er mulig å lese av passord osv (Cain).

Makspris er usikkert. Takker for alle tips/forslag :)

Et ukryptert nett (åpent) nett kan alltid avlyttes, og det er enkelt.

Derfor bruker de fleste (ok, mange da) bedrifter VPN-klienter på maskiner som skal aksessere bedriftens nett via trådløst eller andre usikre nett. Via det åpne trådløse nettet får mn da kun tilgang til Internett, og så bruker man vpn-klienten hvis man har behov for å komme seg inn på bedriftens nett.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på en annen ting også.. Hvor vanskelig er det å sette opp en åpent nettverk, og slik at når du skriver inn en adresse så kommer du til en standardside der det står at du må spørre betjeningen om et passord. Så kan betjeningen sette opp et passord for deg i en kort tidsperiode?

Hvordan er lovene? Tar de hensyn til at et nett er åpent og at folk har lov til å bruke det når noen har gjort noe galt med vår IP-adresse?

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar
Jeg tenkte på en annen ting også.. Hvor vanskelig er det å sette opp en åpent nettverk, og slik at når du skriver inn en adresse så kommer du til en standardside der det står at du må spørre betjeningen om et passord. Så kan betjeningen sette opp et passord for deg i en kort tidsperiode?

Hvordan er lovene? Tar de hensyn til at et nett er åpent og at folk har lov til å bruke det når noen har gjort noe galt med vår IP-adresse?

Loven er klar.

det er den som leier nettet som er ansvarlig

Hvorfor ikke sette opp en hotspot med ticket skriver i et nytt lokalnett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...